Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Paviljong och färger

Av Lisa Sund - 13 juli 2013 21:21

Jag satte ju upp nya gardiner i kök och vardagsrum i våras. Jag hade ju beställt tyg också så jag skulle kunna sy lite kuddar till soffan också men har inte riktigt kommit mig för. Nu äntligen började jag ta tag i projektet och gav väl upp nästan innan jag hade börjat.  var inte min grej, iaf inte på min maskin som är från stenåldern. Gardiner har jag ju lyckats knåpa ihop till båda barnens rum och de blev ju superfint, men där slutar tydligen mina syfärdigheter. När man började ojja sig lite på facebook så fick man ett fint svar från grannen att hon kunde hjälpa. Så i onsdags så knatade jag över till grannen som fick både nåla och sy och visa. Ja några sömmar gjorde jag nog själv, men fint blev det iaf. Så nu har kuddarna i soffan äntigen matchande tyg som gardinerna.

 

 

 

 

Anders började ju sin semester i måndags medans jag ska jobba en vecka till nu. Han tog därför med sig barnen och åkte upp till sina föräldrar för att slappa lite. Han hade nog inte tänkt på vilket bra team vi är här hemma och avlöser varandra. Att ha 100% ansvar för barnen hela tiden blev kanske inte så mycket semester som han hade hoppats. Barnen verkade ha toppenkul iaf. De var ute mycket och fick glass och jordgubbar och bada i massor. Vi pratade genom facetime för att de skulle få se mamma innan läggdags. Det var riktigt skönt att få vara lite för sig själv, men nog saknade man dem.

 

Barnen verkade tycka om att bada hemma hos farmor och farfar så Anders åkte iväg och köpte en egen liten pool till att ha hemma på altanen. Den blev tydligen en hitt. Barnen ville ut och bada hela tiden men det var inte lätt för stackars Anders att hålla koll på bäda två när en ville sticka iväg till en annan del av tomten. De verkade ha toppenkul iaf och man började fundera lite på varför man inte tog semester tidigare.

 

 

 

William har ju kört stenhårt med siffror och bokstäver och kan ju nu alfabetssången på både svenska och engelska och kan rakna till hundra på både svenska och engelska. När jag kom hem från jobbet i fredags så ville ju jag också se barnen bada lite så vi gick ut ett tag på kvällen. Bollarna i poolen började då William plocka med och dröm om min förvåning så sa han färgerna på engelska. Vi har ju inte ens övat på det. Jag filmade honom lite senare när vi var inne.

 


 

Så åkte vi in till stan för att handla lite grejer idag, bland annat en vattenspridare som vi verkar ha blivigt bestulna på. Vi kom hem med någonting helt annat, det blev en paviljong istället. Det var nätt och jämnt den gick in i bilen. Jag fick sitta spikrakt och stolen framkörd max, men vi kom hem iaf. Någon vattenspridare blev det ju inte, för det lyckades vi glömma på vägen, så det får väl bli imorgon. Det tog längre tid än vi trodde att knåpa ihop en paviljong, men fint blev det. Det är ju inte direkt någon IKEA bruksanvisning på sånna där grejer, men jag tror vi har gjort rätt ändå. Det blev iaf superfint och färgen passade fint till huset.

 

 

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

18 juli 2013 08:21

Intensiva underbara dagar hela veckan med vås SKÖNA HÖGSOMMAR VÄRME.
Fint vardagsrum med pifiga detaljer.
William

http://URL

 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

19 juli 2013 08:17

Underbara William som älskar sina bokstäver & siffror, han tycker om dem så mkt att han bara tar reda på & lär sig det som tycks riktigt, appropå färgerna. Spännande alltså!
nova är jättefin i klänningar, något jag var urdålig på.
kram mormor

http://URL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards