Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Välkommen hösten

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39

Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med.

 

  

 

Vi har hunnit hälsa på det nya tillskottet hos Fredrik och Erika, Emilia. Nova tyckte det var mycket konstigt att ha en bebis i knät. Hon satt mest bara stilla och stirrade på henne.

 

Vi har hunnit köpa lite möbler till mitt hobbyrum, som vi fortfarande kallar för Annas rum, jag undrar hur länge det kommer att sitta i :) Jag blev iaf nöjd, ljust och fint. Fattas bara lite luckor och lådor till bokhyllan, för jag gillar ju att gömma alla mina saker.

 

  

 

Eftersom vi köpte allt på Ikea så var ju alla möbler välinpackade i en massa kartong och plast. Barnen hittade lite bubelplast som genast blev mycket intressant.

 


 

William och Nova fick fira morfar på sitt alldeles egna lilla vis :)

 


 
 

Det blev ju lite kallare så jag shoppade lite nya kläder till barnen. Nu är de mina små gröngölingar. Notera också Novas två nuvarande favoriter just nu. Hon fullkomligt ÄLSKAR Musses klubbhus, precis som William ville kolla på "Bilar" hela tiden vid den åldern. Hun har också börjat upptäcka Pippi och hittade en docka i leksaksaffären och har inte släppt dockan sedan dess. Den är med henne i sängen och när hon går ner på morgonen.

 

   

 

 Att laga mat tillsammans är roligt. Ibland är det inte så lätt när man har två fina hjälpredor med i köket.

 

   

 

Vi införskaffade lite nytt porslin i helgen. Det var verkligen hög tid, det gamla var så mycket udda och riktigt kantstött. Både Anders och jag är riktigt nöjda med det nya.

 

 

 

Förra helgen passade vi på att skruva loss Novas sängsida på spjälsängen. Hon är ju stor flicka nu och kan gå upp själv. Notera också Pippi på bilderna som är med överallt :) Hon har klarat det riktigt fint och lägger sig precis som hon ska trots den nyvunna friheten. Inget tjafs än så länge, men det kanske kommer om ett tag, man vet ju aldrig. Nu på mornarna så brukar hon vakna efter William gått ner och slagit på barnTV. Då kryper hon också ner och gör honom sällskap. Både William och jag är så stolta att han äntligen har börjat släppa sin rädsla och kan ta sig ner för trappan alldeles själv.

 

     

 

Sedan gjorde vi en favorit i repres vid Öppet hus på brandstationen. Denna gången fick ju Nova vara med och prova lite grejer också. Hon var nästan mer exalterad än William och ville släcka den riktiga elden med brandsläckaren om och om igen. Kanske är en liten brandman eller något i henne :) När vi åkte brandbilen så råkade jag göra illa Nova lite, därav hennes något plågade min innan vi skulle åka. I ren protest så gnällde grät hon halva åkturen men när sirenerna åkte på så gick det inte att gnälla mer, då tog nyfikenheten över.

 

               

 

Med hösten kommer ju alla sjukdomar också. Förkylningarna verker avlösa varandra. På jobbet så har vi verkligen en blandad kompott av en massa sjukdomar som snurrar nu, vi får hoppas att vi klarar oss från det mesta. Jag är iaf less på att vara förkyld nu och hoppas på att bli bätre snart :)

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

21 oktober 2013 08:16

Underbara spontana härliga händelser med barnen & årstiden.
Mitt långa svar har inte kommit fram till ER, men det är toppen att få se höra hur roligt,fantastiskt allt är KRAM mormor+morfar

http://URL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 18:51


En liten uppdatering om vad vi har gjort i september. Vi börjar med William som gjorde sin första klippning i Stockholm. Anders hade hittat något billigt ställe nära sitt jobb som han brukar gå till. Nu åkte vi hela familjen dit och William och jag k...

Ovido - Quiz & Flashcards