Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Skriva, skriva, skriva

Av Lisa Sund - 2 juli 2013 19:25

William han skriver och skriver och skriver. Vi har nu äntligen köpt egna gatukritor så vi inte behöver låna grannens längre. Varje dag när vi kommer hem ifrån förskolan so vill han ut och rita. Vi har inte övat så mycket på namnet så jag blev mäkta imponerad när han skrev hela sitt namn utan att jag bokstaverade någonting. Sedan tog han och skrev Novas namn med helt själv, utan hjälp. Jag undrar vart han lär sig allt.

 

   

 

Så har han börjat skriva lite på papper inne också. Det var dock inte lika lätt eftersom han försökte skriva med samma storlek som han gjorde med gatukritorna, så det var bara en siffra som rymdes.

 

 

 

Så har jag då äntilgen fått min Babyzen Yoyo också. Som jag har längtat efter denna vagn. Vi har ju inte haft någon sulky utan bara stora Donkeyn. Den är inte så smidig när man bara ska iväg ett kort ärende. Än så länge är jag nöjd med Yoyon och Nova verkar trivas i den. Hon klättrar upp självi den och vi behöver inte spänna fast henne. Vi testade den till badhuset i söndags och det gick så bra så att köra hela vägen in och bara stoppa in den i skåpet, tänka sig en så liten vagn. Så smidigt med en liten vagn :)

 

   

 

Så har vi kommit ännu lite längre i operation vardagsrum. Vi har nu satt upp överhyllan till tv möbeln. Den skulle rymma alla våra dvder men den är redan proppfull och vi fick till och med slänga några. Aja, det får väl bli så att vill man köpa ny film så får man rensa bort en annan. Jag tycker iaf möbeln blev jättefin och de nya högtalarna passar jättebra in de med.

 

 

 

Nu går man bara och längtar och väntar till helgen då det äntligen bär av till Ullared. Det är väl dags att börja planera lite inför den långa resan med kidsen, men det får bli en annan dag. Hela familjen är lite småkrassliga just nu och går lite på halvfart. Vi får hoppas vi är krya nog till helgen.

 
 
Ingen bild

Cajsa

2 juli 2013 19:57

Åh jag vill oxå ha en sån vagn!!!!!! Såå cool å smidig! Va å klämde på en inne i Malmö igår. Åh va avis jag blir!! :)
Kul med bokstäver! Att skriva är toppen ju! Hoppas det går bra å jobba, vi är oxå rätt krassliga hela familjen. Usch! Krya å lyllo er som ska till Ullared - jag vill OXÅ!!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards