Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Sista april och indianer

Av Lisa Sund - 2 maj 2013 21:58

Så har jag börjat jobba igen då, känns som en hel evighet sedan. Men det är riktigt kul. Spännande med helt nytt jobb också i en helt ny kommun. Det är ju lite olikheter, jag gillar verkligen gården ute, den är riktigt inspirerande, ska nog kunna ha en massa skoj med barnen där.

 

Nova är ju helt inskolad och bryr sig knappt varken när jag går eller kommer tillbaka. Hon springer fram till något hon verkar roligt och så börjar hon leka. William har fortfarande lite jobbigt när jag går, men det verkar vara kortare utbrott nu iaf. Han blir iaf glad när jag kommer och hämtar, och berättar om vad han gör eller har gjort under dagen. Sedan kan han ju ha raseriutbrott hela vägen hem och tycka allt jag gör är helt fel, men jag fick se min ängel ett litet tag iaf :)

 

På sista april blev det grill med kompisar igen. En lugn och skön tillställning inomhus för omväxlingens skull. Anders fick grilla ute med paraply, så jag var bara glad att vi var inne. Sedan blev det lite tokigt för William. Han som var så modig och gick fram och klappade deras katt som låg så snällt på en pall. Sedan kände sig katten lite instängd när William kom för nära och klöste honom på kinden. Han fick totalt panik, har aldrig hört honom skrika så högt eller länge förut. Han var så rädd så han skakade. Sedan var det nog mest att han blev förvönad för man såg det var inte så hårt utan mest bara en markering från katten. Men vi får hoppas han inte är livrädd för katter nu reten av livet. Nova mumsade majskolv igen så hon storknade. Efter att totalt rensat en så fick hon en till, hon mumsade lite på den och sedan ville hon väl lägga den på sitt favoritställe just nu innanför tröjan. Hon älskar att lägga sina nappar inanför pyjamasen och stoppar mobiltelefoner innanför tröjan så varför inte en majskolv också. Alla fick sig ett gott kratt iaf.

 

   

 

Sedan har jag ju glömt att berätta hur duktig William är att räkna på engelska nu. Han kan räkna både framlänges och baklänges (när han vill, det ville han inte på filmen). Han har kunnat det några veckor nu och jag började också lära honom att sjunga 10 små indianer både på svenska och engelska. Ibland på lunchen glömmer han bort att äta för han är så inne i sitt räknande och sjungande. Men duktig är han iaf.


 
 


 

Sedan var vi iväg på 1 maj också. Det blev en liten fika med Emil och Sara och lite loppis tittande. Det blev en liten strandpromenad också vilket var riktigt härligt. Spännande att se lite ankor också tyckte barnen.

 

 

 

 

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

6 maj 2013 08:14

William är JÄTTEDUKTIG som kan både räkna & sjunga på engelska. Vad ni upplever & ser allt spännande.
VI ÄLSKAR ER. KRAM mormor

http://URL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards