Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Funky kids

Av Lisa Sund - 21 april 2013 19:35

Om vi tar och börjar med Novas inskolning så har den gått jätte bra. Det kändes nästan som att hon var inskolad redan innan vi började. Så länge jag var med så var det ju fullkomligt omöjligt att få henne att somna dock. Men när de sa åt mig att gå lite tidigare på dagen så hade hon visst somnat till slut i famnen på en fröken. Dagen därpå då jag hade gått redan på morgonen så hade hon somnat själv på sin madrass. Min stora lillsnutta :)

William har ju varit överlycklig att jag har varit på förskolan eftersom han inne i en mammig period just nu. Han vill inte alls att jag går och gråter massor, inte alls roligt att se och höra. Han har sån tur är inte fått med sig Nova utan hon går fortfarande att distrahera och göra nyfiken på saker på förskolan.

Dagen innan Nova skulle börja på förskolan så satte jag henne på gungälgen på Williams rum och den fullkomligt älskade hon. Jag blev riktigt förvånad när hon faktiskt kunde gunga jättebra själv. Hon gillar också gungdjuren på förskolan.

 

 

 

En eftermidag när jag skulle hämta på förskolan så satt alla barnen och åt korv inne. Nova måste visst ha varit mer hungrig för hon började tugga på Jennifers korv. Detta tyckte dock Jen var riktigt kul och satt och matade Nova med resten av sin korv.

 

 

 

I tisdags var Anna ledig från jobbet så vi passade på att ha en tjejdag. Det blev en massa shopping och så hann vi med att göra ansiktsmasker också. Det var en annorlunda upplevelse, men jag vet inte om jag tycker att hyn känns så annorlunda. Men det var iaf roligt att testa.

 

 

 

Så var det avslutning på Funky kids idag. Lappen vi hade fått hem var lite luddigt skriven, så varken Anders eller jag visste när vi skulle vara där. Men vi verkade komma i precis rätt tid och tur var väl att vi kom eftersom det bara dök upp två andra barn ur Williams grupp.

Vi skulle först upp en liten stund till introlåten och då fick William panik. Han ville inte alls vara med och ville gå av scen, trots att jag bar honom. Då kan man ju poängtera att han och en till kille ifrån gruppen hade själva stått på scenen och dansat framför allt folket innan allt drog igång. Så det var inte folket som var problemet då utan det var för många barn på scenen.

Till slut blev det våran grupps tur att springa upp och dansa lite. Jag var ju lite nervös då eftersom han blev så rädd sist, men nu var det ju bara 3 barn så det var ingen fara. William skötte sig jätte fint. Han gjorde en massa rörelser och verkade tycka det var roligt. Han hade värmt upp ordentligt genom att springa fram och tillbaka över alla madrasserna på golvet. Så han var väl lite slut. Hela familjen hade en bra dag iaf och barnen fick en varsin ballong på slutet när det regnade ballonger över scenen.

 

       

 


 

Så passade vi på att grilla idag när det var så fint väder. Anders tog fram majskolvar och grillade dem med. Det var mycket uppskattat av barnen. Nova fullkommligt rensade sin och till slut så gick den till och med av, det har jag aldrig varit med om. Då har man tuggat på ordentligt. Tur var väl det för det var de enda hon fick i sig till middag.

 

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards