Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Grattis pappa och Marie!

Av Lisa Sund - 3 mars 2013 20:53

Ja då har tiden gått sådär tokit fort igen och jag har inte hunnit skriva på länge. Till att börja med kanske man ska berätta att jag har fått nytt jobb. Jag har ju funderat länge på att söka mig lite närmare där vi bor. Jag har ju trivts så otroligt bra på mitt jobb så jag har velat mycket. Men så kom det ut en 100% tjänst på en av de kommunala förskolorna i närheten så var jag ju bara tvungen att skicka in ett cv. Ja det var verkligen länge sedan jag skrivit ett cv så det var inte det enklaste. Sedan så var det ju inte via mail man sökte jobb nuförtiden heller så man fick bearbeta om hela dokumentet. Aja, jag blev iaf klar sista dagen för inlämning en söndag. Dagen därpå så ringde de och ville ha in mig på intervju på tisdagen. Sedan ringde det på fredagen och erbjöd mig tjänsten.

 

Intervjun gick ju riktigt bra. Jag var ju tvungen att ha Nova med mig och tyckte jag hade förberätt mig så mycket så. Anders fick väcka henne extra tidigt så att hon skulle vara toktrött och sova under intervjun, men inte da hon var klarvaken. Jag hade förberätt och gjort äppelbitar så hon skulle ha något att tugga på. Naturligtvis sätter hon en äppelbit i halsen och jag måste skaka ut den och hon gråter och hostar. Den vill inte riktigt komma upp ordentligt. Till slut så kommer den upp iaf, tillsammans med en massa annat mys. Aja, de som intervjuade mig fick ju se mig jobba in action iaf. Det verkade ju ha funkat eftersom jag fick jobbet också. Egentligen var det ju inte tjänsten som var ute men de hade en till på gång som var närmare det datumet som jag ville börja så det funkade ju bra ändå.

 

Jag kommer börja med Novas inskolning 12 april och så börjar jag på nya jobbet 29 april. Det blir nog spännande för oss båda två. Hon verkar ju redan så hemma på förskolan så det ska nog gå bra. Fröknarna har redan börjat prata mer med henne och hon verkar ju acceptera dem fint. Hon har fått sin plats på samma avdelning som William. Förhoppningsvis så går de inte så länge tillsammans utan jag hoppas att William får byta till mitt emellanavdelningen ganska snart. Jag vet ju hur mycket de små liven lär sig av äldre barn och han är ju ett av de äldre barnen på avdelningen nu så jag tycker det är dags att byta nu så han får lite nya utmaningar.

 

William har också lärt sig den hårda vägen att man inte ska hoppa i soffan. Den nya soffan är ju lite hårdare än den gamla och han tänkte nog inte på det utan studsade ryggen mot ryggstödet och flög handlöst framåt och rakt ner i glasbordet. Han hade riktigt tur och fick bara ett litet skrubbsår under ögat, men läskit var det. Jag hann precis säga åt honom att inte hoppa så föll han. Han var ganska lättröstad så jag behövde inte få den stora mamma paniken. Han blev glad och nöjd efter att han fick ett blixtenplåster iaf.

 

     

 

Sedan så har ju pappa Anders fyllt år också. William var givetvis med och hjälpte till att öppna paket. Anders ville ha en lugn tillställning så vi bjöd bara in Vilma med familj och fikade lite. Skönt att inte behöva planera så mycket. Det har varit så mycket nu på sistonde så det var skönt att han inte ville slå på stort. GRATTIS PAPPA!!

 

     

 

Sedan så var vi iväg och firade moster Marie på hennes födelsedag i helgen också. Vi som hade varit så otroligt duktiga att faktiskt hitta en present till henne, som det i stort sätt är omöjligt att shoppa till, och så glömmer vi presenten hemma. Aja, det får bli vid nästa tillfälle. Hon var ju världens gulligaste också, vi fick ju en massa presenter vi med. Hon hade ju precis varit i London och där hade hon hittat någon Disneystore och shoppat loss ordentligt. En massa superfina kläder till både Nova och William. Och så fick Nova världens sötaste utklädningskläder som jag önskade till barnen. Hon gillade verkligen monsterdräkten och kom släpandes med den hela tiden och ville ha på sig den. Nova tyckte också att det var superspännande att titta ut genom Maries fönster då man kan se superlångt. William visade Marie hur ipad fungerade :)

 

        

 

Sedan så fick ju Nova tag i Annas mobil också och hon lyckades både låsa upp den och hitta till kameran och ta ett ganska fint kort på mamma :)

 

  

 

Vi sålde också lilla Lupon när vi ändå var i Stockholm. Den har ju tyvärr kostat mer än vi räknat med i reparationer. Bara senaste 500 milen vilket är kanske 1-2 månader av Anders pendlande så har vi lagt ut 17 000 kr på skrothögen. Nu var det verkligen dags att sälja den vidare till någon som orkar med den. Vi hade tur och hittade en köpare fort och affären gick bra. Så idag så var Anders och jag in till Uppsala och tittade på nya bilar. Den vi föll för mest blev en sprillans ny Seat ibiza. Min första bil som jäg äntligen står på, weee. Sen kommer jag nog aldrig köra den, men den är min iaf :) Vi hoppas kunna hämta den imorgon. Ska bli så skönt med en ny bil med alla garrantier kvar och förhoppningsvis inget strul.

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

4 mars 2013 08:09

Spännande & kul med nytt jobb.

Vilka DUKTIGA & SMARTA BARN ni har.

Härligt spännande att fira MARIE

Bra att nybilen verkar bli BRA.

kram mormor &morfar

http://URL

 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

6 mars 2013 07:57

Otroligt vad era barn är försigkomna, tänk bara 1 år & klarar av mobiltelefonen! Jag vet inget om ipod & vi ligger 2 gen ef.

Nu får jag rikta in mig på att bara göra ett besök/träning/dag

http://URL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards