Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Ny soffa

Av Lisa Sund - 9 januari 2013 20:26

Äntligen kom vår nya soffa. Fast egentligen gick det ju rätt fort eftersom vi beställde den dan innan nyårsafton. Det kom en jätte bamse lastbil med en inte så glad chaufför. Det var ju ett vanligt budföretag som egentligen inte hade någonting med soffbutiken att göra. Så det var bara att kavla upp ärmarna och försöka hjälpa till att bära soffa. Paketet var dock för stort för lastbilen så pallen som den faktiskt var fastsurrad vid sat istället på sidan av paketet och inte i botten. Så det var bara att knuffa och puffa på det tils den kom ut på hissen. Chauffören tyckte väl att vi borde ha köpt en soffa på EM eller MIO vilket han lät mig få veta. Till slut så plingade jag på hos grannen och han kom ut och hjälpte till att bära. Då hade vi redan öppnat paketet och man kunde nästan bära in del för del själv. Aja, soffan kom in som den skulle utan att gå sönder eller bli smutsig så jag är nöjd. Sedan var det bara att sitta och längta tills Anders kom hem så vi kunde montera lite och få den på plats.

 

Både William och Nova var nyfikna på de nya stora klumparna som stog i vardagsrummet. De skulle absolut undersökas och klättras på. Sedan fans det ju jätte bamse kartonger som man kunde gömma sig i också.

 

     

 

William var minsann med och skruvade han med. Nova hon försökte komma åt skruvpåsen hela tiden och blev riktigt arg när hon blev av med en skruv.

 

 

 

Sedan kunde hela familjen slänga sig ner i soffan och försöka mysa, så gott det gick iaf med en unge som gallskriker för att hon är hungrig och trött och en som vill testa soffans fulla potential genom att hoppa, krypa och klättra på den.

 

 

 

Jag är iaf nöjd med fas ett "att ljusa upp i vardagsrummet" sedan är det ju mycket som fattas än, men vi har kommit en bit på vägen iaf. För ljusare det är det iaf.

 

 

 

 

 

 

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

11 januari 2013 08:08

Toppensnygg soffa! Härliga bilder med massor av "klätter".

INTENSIVT kalas, måste ha varit toppen för era barn, William reagerade fint på att paketen var till Nova. KRAM Mm&Mf

http://URL

 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

23 januari 2013 07:44



& rymligare! Visst rinner tiden bara förbi, men ni hinner med massor.

Det blev en SKRATTIG födelsedag-härligt.
Jag har bytt Assistansbolag: HUMANA assistans. Det känns bra

http://URL

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards