Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Alla barna

Av Lisa Sund - 8 maj 2012 18:56

Idag hade jag planerat att åka och hälsa på mina förskolor inne i Uppsala. Nu var det ju så att Anna stannade kvar över natten och var kvar under dagen också. Jättekul, men jag hade ju redan lovat att hälsa på så Anna fick hänga på och titta lite på vart jag har jobbat under de senaste åren. Det var jätte härligt att träffa alla kollegor och barn igen. Barnen hinner verkligen växa mycket mellan varven, särskilt när de hinner gå 2 år sedan man träffade dem dagligen. Nova var vekligen hur go som helst. Inge gnäll och inget skrik, bara en massa joller, trots att hon hade varit vaken hela förmiddagen, bara tagit en liten nap i bilen.


Sedan blev det hem, ta det lite lugnt innan det var dags att hämta William på förskolan. Där fick jag höra att han hade sovit dåligt för att han är så täppt i näsan. Han som somnade tokit sent igårkväll och vaknade runt 2 och var vaken fram till 5. Stackarn var så trött och gnällig när han kom hem att han knappt visste vad han hette. Bara han gick mot någonting eller att mamma sa nej så raserade hela världen.


Innan läggdags så passade vi på att testa hoppgungan lite med Nova. William blev jätte nyfiken och försökte lyfta ur Nova så att han skulle kunna gunga. Då fick vi förklara lite fint att William var för stor för den gungan. Då tyckte han att han skulle hjälpa Nova att gunga och hoppa istället. Det gick ganska vilt till så Nova blev rädd efter ett tag.


   


Nu har kära syster yster åkt hem igen och jag kommer att däcka när som helst. Vi får hoppas att barnen får för sig att sova genom natten båda två för en gångs skull, så man får lite sammanhängande sömn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards