Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Nova 1 år

Av Lisa Sund - 8 januari 2013 20:51

Tänka sig vad fort det här året har gått. Jag tyckte precis att det var nyårsafton och jag var höggravid och höll tummarna att vi skulle klara tolvslaget. Det gjorde vi ju, för vår lilla NOva kom ju precis på den beräknade dagen 5/1. Vårt första datum var ju 30/12 har jag för mig och det kändes ju inte så himla kul, men man tar väl det man får. Nu är iaf snuttan 1 år och man kanske borde sluta kalla henne bebis.

 

Det blev iaf kalas för far och morföräldrar på lördagen den 5/1. Det blev en massa paket att öppna. Hon var inte så ivrig men väldigt nyfiken på att kika vad som var i och ville gärna undersöka alla sina nya presenter. Storebror var också duktig och verkade förstå att det var Nova som fyllde år. Sedan hade ju mormor och morfar med sig lite julklappar också så William fick öppna lite paket han med.

 

       

 

Sedan bakade ju pappa en tårta till Nova också, det blev hallon och blåbär, riktigt god. Nova verkade nyfiken på tårtan ju närmare den kom henne. När det var dags att blåsa ut ljuset så var lilla handen där direkt och ville känna. Hon fick första biten och började pilla. Hon klämde och kännde och gjorde allt utom att smaka, såg lite skeptisk ut. Till slut tog jag en sked och gav henne lite och då vips började hon äta för fullt, så den var helt klart godkänd hos födelsedags tjejen också.

 

         

 

På söndagen blev det kompiskalas. Jag började bli lite orolig först att ingen skulle komma när man började läsa på facebook att folk blev sjuka till höger och vänster, men det blev en ordentlig skara som orkade sig hit iaf. En massa härliga bebiskompisar och lite äldre kompisar till William också. Denna gång hade vi fixat marängsviss till fikat, typ första gången vi gjort det, men det blev helt ok. Även detta gick hem hos födelsedagstjejen. På kvällen tog jag ner lite ballonger till barnen också och det var väldigt spännande tyckte Nova.

 

     

 

Så till 1 års bilderna, jag valde att sätta lite med personliga kläder på Nova och inte samma som William denna gång eftersom hon börjar bli en egen individ mer nu. Jag velar fortfarande om jag borde rota fram Williams 1 års kläder och ta ett par sista syskonkort, men vi får se. Här är de iaf. De stående bilderna vid dörren hade jag tänk byta av fotöljen nu när de kan stå själva. Dock hade jag inget därifrån från Williams ettårsdag, men från tvåårsdagen.

 

       

 

Jag tror att min lilla tjej har haft ett par riktigt intenssiva men roliga kalasdagar. Hon har vaknat mitt i natten och verkat vela fortsätta fira, hon har verkligen varit superpigg och strålande glad. Tack alla slaktingar och vänner för fina presenter och härligt sällskap på Novas speciaella dag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards