Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Happy birthday to me :)

Av Lisa Sund - 12 december 2012 21:20

Måste ju skriva en liten kråka idag, dagen till ära i alla fall. Årets coolaste datum har ju självklart årets coolaste födelsedagsbarn också, ME!! Fast egentligen så kommer ju firandet på lördag, så dagen rullade väl på som vanligt. Jag fick en liten sovmorgon för Anders tog William till förskolan. Båda barnen hade stökat lite på natten, så de sov som stockar på morgonen båda två. Anders var tvungen att väcka William när det började närma sig förskoledags.

 

Anders lyckades också bita av en tand så han var in till tandis akut. Skönt att det gick att ordna med en tid så fort. En annan patient hade tydligen försökt på folktandvården först, men där var det tydligen 6 månaders väntetid, wohoo! Anders fick iaf tanden lagad och verkar inte ha ont. Jag och Nova tog en liten tupplur på fm, min natt var väl inte vad den borde ha varit och jag låg lite efter med sömn.

 

Vi plockade upp William med bilen på förskolan och åkte iväg till Gränby. Jag har tagit på mig att samla in lite pengar till fröknarna och fixa någon sorts present. Tur att Mia kunde följa med, då jag själv inte hade någon direkt koll på vad vi skulle inhandla. Det blev ett litet ihopplock med glöggflaska, te, Aladinchokladask, doftljus och skumtomtar. Det borde allt finnas någonting i påsen som alla fröknarna kan ha glädje av. Då gäller det bara att komma ihåg dem imorgon när William ska ha lite lucia / julavslutning.

 

När jag berättade att William skulle få vara tomte imorgon så var hans första kommentar "och kyckling också, jag ska vara kycklingtomte". Han gillar verkligen sin kycklingdräkt. Vi får se, om han nämner den imorgon med så får han väl vara kycklingtomte om han nu vill, annars så får han nog vara en vanlig tomtenisse. Han fick faktiskt välja i år när vi stog i affären om han ville att jag skulle köpa en pepparkaksdräkt eller en tomtedräkt och han valde tomte.

 

När vi kom hem igen var vi alla trötta och hungriga. Vi hade väl inte direkt funderat ut en klar måltid men Anders trollade med knäna och fixade ihop en riktig lyxmåltid riktigt snabbt. Det blev klyftpotatis som är en av mina absoluta favoriter, marinerad kyckling och tomatsås. Det var supergott, helt klart godkänd födelsedags måltid.

 

Efter maten så fick jag min present av Anders och William. Det blev ett 3 i 1 legohus. En legoask som man har möjligheten att förvandla till tre olika hus. Vi passade på att bada barnen först och så la jag Nova för natten. Sedan gick vi ner och började bygga. William tycker det är jättespännande att vara med. Han kommenterar allt och visar och försöker mycket själv. Dock är det ju själva lekanet som är det roliga enligt honom och han tappar intresset om det tar för lång tid. Han lekte länge med det första huset jag byggde och blev väldigt besviken när jag var tvungen att förstöra det för att bygga ett nytt hus. Nu har William också kommit på att när man fyller år då får man lego. Han har tidigare kommit på att när man fyller år då får man tårta. Han har haft lite svårt att förstå att alla andra ska fylla år först, innan honom. Först mamma sen Nova och så pappa sedan är det äntligen Williams tur. Vilken tur att han ska få lite lego i julklapp iaf :)

 

Nu ligger man här i sängen och mår bra. Det får nog bli någon film från netflix och lite allmänt surfande. Imorgon blir det upp tidigt för att bege sig till förskolan och titta på när barnen lussar för föräldrarna, vi får hoppas på fin väder. Sedan bär det av hem igen för att vara med Williams avdelning och sjunga lite lussesånger. Blir en händelserik dag imorgon med med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards