Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Dumma videoklipp :(

Av Lisa Sund - 10 december 2012 09:34

Idag har det varit en härlig slappardag. Barnen verkligen tillät oss vara riktigt sega idag. De lekte fint för sig själva och riktigt fint med varandra. Istället för att knuffa Nova som William brukar göra ibland så gick han ner på knä som jag brukar och tittade henne i ögonen och försökte förklara varför hon inte fick röra hans legolastbil. Stolt man blir då :)

 

William är verkligen inne i en bokstavsperiod just nu. Han frågar vad allt mellanhimmel och jord börjar på för bokstav och jag försöker så gott jag kan att ljuda ut första bokstaven. Än har han inte kommit på att försöka ljuda själv. Han har dock kommit på att ett visst antal bokstäver bildar ord. Så när han "läser" alla bokstäverna på ett ord han ser så brukar han tala om vad det blir efteråt. Till exempel så står det S A L T på vår kökshandduk och då läser han fint S A L T det blir morrot, för det är en bild på en morrot under. Idag så la han upp bokstäver bredvid sina leksaker också och ljudade ut dem och talade om vad det blev. Fårhoppas att jag får in videoklippet en annan gång, ni får titta på det på Facebook istället :)

 

 
 

 

Jag bad honom också idag att skriva sol, som jag vet att han kan stava till. Jag hade lagt fram en massa bokstäver så han fick några att välja på. Dock så började han ju skriva med små bokstäver och jag hade ju tagit fram sol med det stora bokstäverna. Han blev lite förvirrad när han inte hittade lilla o och jag fick hjälpa honom på traven. Även detta videoklipp finns på Facebook.

 

 
 

 

Vi var ute med grannarna ett slag igår och lekte i snön i det härliga vädret. Jag behöver verkligen en ordentlig spark i baken för att komma ut ibland, men väl ute så är det så härligt så. Det var verkligen toppenväder igår och barnen verkade ha riktigt skoj. Eller Nova var väl inte alltför glad att vara instängd i en åkpåse, men när pulkan rörde på sig så verkade hon nöjd. William och Vilma turades om att dra varandra i pulkorna, även om pulkan inte rörde sig så mycket när William skulle dra Vilma, men de var diktiga på att turas om. Vi tog också en härlig promenad runt kvarteret, var riktigt härligt att komma in efteråt, man känner sig så duktig :)

 

               

 

William tyckte ändå att det var roligast att skotta tillsammans med pappa. Han börjar bli riktigt duktig på det. Snart kanske Anders slipper skotta helt och hållet :)

 

          

 

Det hann också med att bli ett litet snabbgrattis av Anna på Annadagen med kladdkaka och grädde. Jätte toppen att smälla i sig dagen innan vägning, men är det helg så är det och har bumpis namnsdag så har hon, även om jag kanske glömde bort det liiiiiite först :)

 

Vi hann också med att slå in alla julklappar igåkväll. Härligt! Bara en liten kompletering som behövs så är allting klart :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards