Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Nova går

Av Lisa Sund - 2 december 2012 20:58

Nu börjar det hända saker här igen. Nova har väl gått ett steg här och där, men aldrig mer än ett steg. Nu så kan hon ta flera steg om hon är distraherad nog. När det är en längre sträcka så sätter hon sig gärna ner oc kryper fortfarande. Men om det är nära och högt upp så prövar hon först att gå. Vi lyckades få några steg på film.

 


 

Vi firade Anders namnsdag i fredags. Det blev Anders absoluta favorit till efterrätt, glass. Jag försökte få till så att det skulle stå Anders på glasstårtan också, men det var lättare sagt än gjort och så med strösslet på efteråt så var det nästan omöjligt att se. Men den var god iaf. William var fullkommligt överlycklig att han skulle få glass.

 

 

 

Sedan har jag börjat piffa mer i barnens rum. Det var hög tid att få upp lite tavlor på väggarna och lite annat pynt här och där. Det börjar verkligen ta form. I Novas rum blev det bokstäver på väggen och en stor tavla på henne. Jag har blommor som jag också ska sätta ut lite på måfå, så kommer väggen att bli superfin. Hon har också fått en fin matta i form av en blomma som passade in riktigt fint.

 

 

 

På Williams rum har jag äntligen fått upp hans två avdelningsfoton från förskolan. Jag valde att sätta dem i hans höjd så han kunde titta på sina kompisar. Sedan har han också fått sitt namn på väggen och ett par porträttfoton.

 

   

 

Idag har Anna och jag julshoppat nästan hela långa dagen. Vi fick riktigt mycket uträttat. Barnens julklappar är klara och lika så Anders och syrrornas. Ett par kompisar lyckades jag hitta bra presenter till också. Så nu gäller det bara att hoppas att man inte har glömt någon. En massa paketinslagning är det ju kvar också såklart, men det är ju många dagar kvar till jul, så ingenting att oroa sig för än.

Allmänt · Huset · Jul · Nova · William
 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

4 december 2012 08:05

Stor lycka med 1.a stegen, vad duktig Nova är.

Åh vilka fina, personliga rum du skapar.
Det var likadant med pappa & mig, vad gällde era rum.

Roligt med jul-pyssel-handel, men intensivt.
VI önskar er många sköna, roliga dagar!

http://url

 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

6 december 2012 12:47

Ni tar er tid att se det fina & har roligt tillsammans, stressa inte med att försöka hinna allt som andra gör, utan NJUT av allt det fina NI GÖR.

Imorse kl 6:45 så flög jag ur rullstolen pga en snögropp, jag låg i snön & skrattade alldeles vitt & mjukt, men sedan fick Björn ta i & lyfta upp mig. Vi var på väg till tandläkaren :7.10
Allt gick bra & sätter in en krona nästa år.

För utom snö kaos mår vi Bra var på lucia igår 5/12

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards