Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Mata Nova

Av Lisa Sund - 23 november 2012 18:24

När William, jag och Nova satt och åt middag igår alldeles själva så frågade William helt plötsligt "William mata Nova" och jag tänkte efter lite och undrade varför inte. Så jag drog fram Novas stol till honom och gav honom hennes sked och tallrik. Nova gapade så fint och han fick in nästan all mat i hennes mun. Jag var bara tvungen att springa och hämta kameran.

 

 

 


 

Han måste ha frågat idag också eftersom när jag kom ner till middagen idag så satt han och var fullt upptagen med att mata lillasyster. Den här gången fick hon hakklapp på sig dock för det blev ju lite svinn på maten igår.

 

Igår kom också städerskorna förbi. Vi har ju funderat lite fram och tillbaka med att ta hit någon som städar huset varannan vecka eller så och nu äntligen gjorde vi slag i saken. Huset skiner som om det var nytt igen, de var verkligen effektiva och gnodde på ordentligt i 2,5 timme. Vi ska väl höra av oss för att tala om vi tänker fortsätta, och det kommer nog vara svårt att sluta nu. Jag kunde ligga i sängen och pilla på datorn medans hela huset blev skinande rent. Kändes som att jag var riktigt duktig på att städa. Nu kanske man inte behöver skämmas när man bjuder hem folk längre. Förutom hobbyrummet då kanske eftersom just nu hela klädkammaren befinner sig där inne och man i stort sett inte kan gå där inne nu. Aja, det får bli ett problem vi löser efter jul.

 

Jag var bara tvungen att sätta på Nova kycklingdräkten också, även om jag nästan visste att hon skulle reagera precis som William gjorde när han hade på sig den för ett år sedan. Luvan skulle av om det så var det sista hon gjorde.

 

 

 

Sedan satt William och byggde lite med sinna pluttar idag och jag fick nästan en chok hur duktig han var på att göra mönster. Han är noga med att placera ut ögon, näsa och mun och idag blev det även rosa öron och hela huvudet i samma färg. Min stora duktiga kille.

 

 

 

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

24 november 2012 07:53

Duktig William både vad gäller matning av lillsyrran & plocka plutar.

Vi förbereder oss inför "gåsmiddagen" med påklädning av både frack & sverigedräkt, vi blir väldigt fina- KUL.

http://url

 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

26 november 2012 02:17

Underbar ide om städhjälp varannan vecka. Då kan
ni koppla av städning & ha mer tid på barnen & allt annat som kan hinnas med utan dåligt samvete - TOPPEN

Vår gåsmiddag blev både en härlig & rolig upplevelse.
Med 2 modiodal & "kisspray" klarade jag hela kvällen.
KRAM på hela familjen

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards