Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Maskerad

Av Lisa Sund - 20 november 2012 20:40

Igår rotade jag fram Williams kycklingkostym från förrådet eftersom han idag skulle gå på maskerad. Jag var lite osäker om den skulle passa så jag ville ha lite tid på mig att komma på någonting annat om den skulle vara på tok för liten. Förra gången han använde den var i november 2011. Vi var då på maskerad hemma hos Patrik och Elise. William fullkommligt avskydde kostymen då och totalt vägrade ha på sig den lilla luvan. Han blev också riktigt riktigt varm så vi tog av den efter halva festen.

 

 

 

Jag befarade väl lite att han skulle hata dräkten igen. Men så var inte fallet den både passade och han ville ha luvan på sig. Jag förberädde honom lite under frukosten att jag skulle hämta den och när vi gick tillbaka in igen så ville han sätta på sig den på en gång. Skönt att den passade, den var väl aningens för kort i benen, men den fick duga. Han skuttade runt glad som en lärka i vardagsrummet i sin lilla kycklingdräkt. Han blev nästan sur på mig när jag tog ner luvan och sa att han ville ha den på. När jag äntligen fick av honom dräkten, jag ville ju inte att han skulle lessna på den innan han ens fått använda den så ville han sätta på den igen på en gång.

 

   

 

Idag så hjälpte jag honom på med dräkten igen när vi kom till förskolan. Han skuttade gladligen in och jag fick fråga efter min hejdåkram idag. Han fick en kommentar av en annan förälder "Vilken fin liten tupp" men han var snabb att rätta henne och sa "Nej, William kyckling". Egentligen är det väl en tupp dräkt men han är så söt i den så jag kallar honom för kyckling hela tiden.

 

Han verkade haft en härlig dag idag på förskolan när fröken berättade om dagen. Man kanske borde annordna maskerad lite oftare. Han reagerade ju inte direkt konstigt när Anders och jag gick runt i våra 70-tals kläder så de såg väl säkerligen ut som vanliga kläder i hans ögon :)

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

22 november 2012 21:18

Vilken söt "William kycklingdräkt"!
Det blir ett härligt minne nu när han har haft den på 2 gånger.

Ni gör så väldigt mycket med barnen, men det blir för tidigt, så de kommer inte ihåg. Precis som vi gjorde, men ni tar alltid häftiga kort.

Var & fixade mina naglar till "Gåsmiddagen"
Pappa är iväg & tränar på julsånger.

KRAM från oss BÅDA

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards