Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Händelserik vecka

Av Lisa Sund - 17 november 2012 21:08

Oj vad det har hänt grejer denna vecka :) Både roliga och tråkiga och allt däremellan. Anders hittade något superpris på en ny kaffemaskin på elgiganten. De har verkligen priskrig nu med Mediamarkt. Priset gällde ju endas i tisdags och eftersom han jobbar så blev det Anna, jag och Nova som fick åka. Jag hade ju dock inte räknat med att det skulle vara närmare 100 meter kö utanför affären när vi parkerade. Men alla kom in fint i butiken och jag lyckades arbåga mig fram till en kaffemaskin som verkade vara det som alla var ute efter. Nova hjälpte till att paxa den hela vägen fram till kassan. Vi har testat maskinen under veckan och jag är iaf nöjd. Inte för att jag dricker kaffe, men det går nu även att göra varm choklad, och det tackar jag inte nej till.

 

 

 

Sedan var jag ju bara tvungen att sätta lillsnuttan på pottan i veckan. Kanske i tidigaste laget, men det var då jag fick för mig att göra det på William och det har ju gått bra för honom. Han säger ju till och med till att han är kissnödig nu trots att han har blöja på sig. Nova var inte så imponerad som jag trode kanske. Hon brukar alltid vara så nyfiken när William sitter på pottan men nu skulle hon då promt inte sitta kvar. Aja, nu har vi gjort det en gång iaf även om det inte blev något kiss :)

 

   

 

I torsdags var jag iväg och klippte håret också. Skönt att äntligen kunna reda ut trasslet. Dock så kanske hon påpekade att det inte bara var topparna som var problemet utan håret var torrt också och behöver lite inpackning. Så man får väl ta och fixa en sån när jag får lite tid över :)

 

 

 

Igår åkte Anna och jag iväg på en lite roadtrip. Det var mysigt att komma iväg bara hon och jag, utan barn för en gångs skull. Sen att vi skulle på begravning var ju mindre kul. Vi for i alla fall ner till Katrineholm och gick på farmors (eller ja den enda farmor vi kommer ihåg) begravning. Det var lite nervöst hur vi skulle bli emottagna av övriga familjen, men vi blev så varmhjärtat välkomnade. Jag var verkligen tokit nervös innan, jag vet inte varför, men jag nästan hyperventilerade, nu efteråt så undrar jag verkligen varför. Alla var verkligen supertrevliga. Det vär en fin minnesstund, de hade verkligen gjort iordning fint och våran lilla fina bukett fick också vara med på ett litet hörn.

 

   

 

Efteråt kom den stora överraskningen. Vi trode att vi bara skulle iväg på en liten fika efteråt men ack så fel vi hade. Vi blev bjudna på värsta lyxmåltiden kändes det som. Vi fick fläskfilé, ugnsbakade rotgrönsaker och rödvinsås. Man blev verkligen omhändertagen, vilket man inte är van med. Det var skönt att man kunde sitta ner och ha lite trevligt efter att man hade varit ganska ledsen tidigare. Jag tackar verkligen för trevligt sällskap och för det varmhjärtade välkomnandet vi fick, det värmde verkligen.


Idag blev det inte sovmorgon som jag brukar få på lördagar. Anders var tvungen att åka in med William på akuten. Han verkade ha fått en allergisk reaktion på någonting. Vi tror att det troligtvis var jordnötssmöret som han fick smaka på igår när mamma ändå var borta. Vi fick en remiss och ska kolla upp vidare hur allergisk han egentligen är och så fick han lite medicin. Jag tycker dock inte att rodnaden gick ur ansiktet så myckat som jag hade hoppats på, men svullnaden försvann nästan iaf.

 

När de kom hem var det dags att bege sig till brandstationen som hade öppet hus idag. En annan tänkte ju med baken och trode vi skulle vara inomhus, men självklart är det bilarna som visas upp mest och därför var vi utomhus. Så de tunna kläderna jag hade satt på barnen var inte mycket att hurra för. Vi började iaf med att provsitta lite bilar, som alltid verkar gå hem hos William. Jag vet dock inte varför han kallade den för lilla brandbilen när han kallade Annas postbil för stora postbilen.

 

   

 

Nova var självklart också med och provsatt lite i brandbilen, hon såg inte heller alltför imponerad ut :)

 

 

 

Sedan fick William prova på att spruta lite med vattenslangen. De hade en fin tavla där de hade ritat hus som man skulle pricka för att släcka elden, men allt William såg var solen i mitten och det var den han ville spruta vatten på och det gjorde han.

 

   

 

Sedan kom vi till dagens höjdpunkt trode vi. Man fick åka brandbil! Vi ställde oss i kön och väntade snällt, när vi började närma oss så insåg vi att de verkade ta betalt. PANIK! Vi har ju aldrig kontanter på oss. Jag sprang runt och frågade folk jag kände om man kunde få låna lite, till slut så hittade jag en vänlig själ som lånade ut pengar, PHU! Vi kunde packa in oss i brandbilen och ta en liten tur. William fick sitta fram, men verkade inte riktigt förstå att han satt i brandbilen utan verkade leta efter den utanför vindrutan.

 

   

 

William var gravallvarlig under hela åkturen och verkade inte alls njuta lika mycket som vi trode att han skulle. Nova fick på vägen ur åka lite brandman också :) Hon verkade trivas där :)

 

 

 

Efter det så åkte vi och handlade och då insåg vi varför William var som han var mot slutet han skulle ha kunnat somnat ståendes. Han somnade i vagnen på affären sittandes rakt upp. Han vaknade tillfälligt upp när vi satte honom i bilen men somnade om igen, vilket aldrig har hänt. Stackarn var så groggy av medicinen så han var helt däckad hela vägen hem också. Han somnade fint inatt så får vi hoppas han är bättre till imorgon.

 

Anna och jag är nu nyss hemkomna från bion. Vi såg den 5e Twilight filmen Breaking Dawn II. Den var helt underbar. Den verkligen chokerade en, man satt med munnen öppen halva filmen igenom. Helt klart sevärd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards