Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Nya sängar

Av Lisa Sund - 27 oktober 2012 19:49

Det var ett tag sedan jag skrev sist och vi har hunnit med en hel del. William och Nova har börjat leka lite mer med varandra. Äntligen är det inte bara knuffar och slag från Williams sida. Nova har väl alltid dragits till honom för hon är nyfiken på vad han gör och det har inte alltid varit uppskattat av storebror. Jag gjorde iordning en litet eget tillhåll för William under trappen där vi har alla leksakerna. Jag satte upp en grind så inte Nova kunde komma in och förstöra det som han håller på med om det nu är pussel eller tågbanan. Han vill fortfarande vara i närheten av mig även när han leker själv så därför går han inte till sitt rum på övervåningen. Men då har vi sagt att när han leker ute i vardagsrummet så får Nova också vara med och när hon är med så ryker sakerna all världens väg. Men ibland kommer de verkligen överens, så härligt att se.

 

 

 

Sedan så var det lite punka på min cykel så vi gjorde operation byta däck inne i vardagsrummet.  Då måste alla vara med och titta vad som händer. Mycket spännande var det, vi lyckades få ihop cykeln på slutet iaf och den funkar fint nu igen.

 

 

 

Anna är ju lite pysslig av sig så hon kom på den jätte bra idéen att göra lite halloween cupcakes. Det var en väldans massa moment men fina och goda blev de iaf :)

 

     

 

Nova har börjat få riktigt långa armar nu och allt vi får tag i ska in i munnen, vad det än är. Häromdagen fick hon tag i en avokado och jag tänkte väl att det är ju så hårt skal att den kommer hon inte in i, men det var en enkel match för min lilla prinsessa. Så fick hon tag i en hel tomat också, den var riktigt mumsig.

 

   

 

William har börjat bli mer pysslig också. Jag har börjat ha för vana att göra lite kul pyssel tillsammans med honom när Nova sover sin andra nap. Första napen går åt till lite träning. I fredags så tog jag fram en pärlplatta och maxi pärlorna. Han har tidigare inte riktigt haft ork att göra hela apan men nu satt han länge och pillade och bad om mera pärlor ända tills den blev helt klar och då insåg han att det fanns pärlor över och ville då ha en till platta.

 

 

 

Så åkte Anders iväg idag och köpte en ny säng till William. Vi fixade en från blocket, så den var redan ihopskruvad ocks klar. Anders bara slängde in den i bilen och körde hem, det är så härligt med stor bil. Även fast det inte blev så mycket skruva den här gången var det mycket spännande att vara med och pilla på allt. William fick ju sin nya stora pojke säng och Nova fick Williams spjälsäng som vi skruvade tillbaka sidan på igen. Det blev riktigt fint i båda rummen. Nu är det bara att göra lite småpiff så är de snart färdigställda. Vi får hoppas att mina små änglar sover gott inatt i sina nya sängar.

 

     

 

 

 
 
mormor ÅSA

mormor ÅSA

29 oktober 2012 08:24

vilka händelserika dagar-det måste vara underbart att se alla framsteg.
1.som att de försöker leka tillsammans& upptäcka det.
2.cykelreparationen tillsammans.
3.Williams pärlupptäckt, att det är skoj.
4.Annas fantastiska CUPCAKE-urläckra alltså.
5.Vilka fantastiskt FINA RUM era barn har. W har sköna GRÖNA färger & saker, N harLÄCKERT LILA. Det är fantastiskt alltså!
6.Williams & Novas egna rum med nya sängar-TOPPEN.

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards