Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Mora träsk

Av Lisa Sund - 29 september 2012 20:52

Idag var vi på Mora träsk. Eller en väldigt väldigt förkyld mamma och en William var på Mora Träsk iaf. William var lite ängslig i början. Sedan vet jag inte om det var Fyrishovsmaskoten som var läskig eller om det var sittuationen i sig som var jobbig. Men när jag förklarat lite vad som skulle hända så lugnade han ner sig. Han ville dock sitta i mitt knä hela tiden. Grabbarna grus i bandet har ju blivigt lite äldre med åren men de höll igång för hela slanten precis som vanligt. Inte för att jag sett dem live förut men man har ju sett små videosnuttar förut.

 

Det var iaf en helt underbar upplavelse och William levde sig in i det som hände bra mycket mer än jag trode han skulle göra. Sedan att han låg tre rörelser efter hela tiden gjorde ju ingenting han var med och dansade som de andra barnen. Han varkade tycka det var riktigt roligt. Efter halva föreställningen så bad han om nappen dock, men han fortsatte fortfarande att göra rörelser och tittade med stora ögon på vad som hände.

 

         

 

Nova, Anna och pappa åkte till IKEA och betade av lite på min shoppinglista. Hehe, jag har då ett finger med överallt. Det blev lite förvaringsmöbler till undertrappen förrådet. Det får komma bild på det sedan, när jag känner att vi kommit lite mer iordning. Hela familjen var iaf med och skruvade IKEA möbler efter middagen. Nova blev lite för exalterad och ville smaka på alla skruvar så hon fick till slut sitta i matstolen istället. William sprang runt och pillade i skruvar i alla hål han kunde tänkas hitta.

 
 
mormor ÅSA & morfar

mormor ÅSA & morfar

2 oktober 2012 15:46

Lisa jag Marie & Du var på Mora Träsk, men du var för liten för att komma ihåg, det är det vanligaste felet vi gör som förälder, allt blir för tidigt.

Har kommit hem efter min otroligt sköna vistelse på Valjeviken, Blekinge

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards