Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Happy birthday Bumpis!!

Av Lisa Sund - 22 september 2012 21:33

I torsdags följde jag med Williams avdelning på utflykt till skogen. Eller ja träden alldeles utanför vårat hus, men är man liten kan man säkert kalla det för skogen. Vilka duktiga barn de har i gruppen. Jag är ju inte van med en renodladsmåbarnsavdelning, men de kan tydligen lära av varandra även då. Alla de små kottarna knatade på alldeles själva och över stockar och stenar. Jätte duktiga på den svåra terängen. William blev ju naturligtvis väldigt mammig. Fröknarna sa att de int ekände igen honom eftersom han blev både gnällig och ville bli buren. Jag försökte hålla mig i bakrunden så mycket det gick för att kunna observera honom med de andra barnen, men det blev nog inte en normal bild av honom alls. Aja, jag ska följa med inne på avdelningen på tisdag, vi får hoppas han kan koppla bort mig mer då.

 

Han var iaf med och åkte på "tåget" som de kallade stocken. Och så hanns det med att sjunga lite om Bockarna Bruse såklart, säkerligen för att jag var med :) Efter att fröken sjungit klart så fick barnen leka med rekvisitan och då fick William och Vilma båda tag i trollet så han gick av på mitten. Oj, hela dagen pratade William om att trollet gick sönder och mamma fick hitta ett nytt troll.

 

   

 

William har varit med när Anna och jag har tränat lite på spinningcykeln och krosstrainern. Han brukar sitta i gästsängen och leka med bilar. Nu har han själv börjat bli lite nyfiken och säger att "William träna". Han ser allt bra gullig ut på den stora träningsmaskinen. Han har på sig D&J kläderna som han hade på fotograferingen på förskolan, jag gillar dem verkligen.

 

 

 

Sedan var det ju Annas födelsedag idag. Hela familjen hade hjälpt till att förbereda. Både genom att baka och genom att städa. Moppa golvet det blev grabben riktigt bra på snabbt. Dock blev han lite sur när han inte fick doppa som pappa gjorde.

 

 

 

Sedan blev det naturligtvis fika med en härlig tårta och en massa hmbakta kakor. William följde tårtan med ögonen från det att den kom innanför dörren. Ja, så det var väl bara att sätta sig ner och fika då, ingenting mig emot. Alla fick vara med och fika och gott var det. Det hade vi verkligen gjort bra!!

 

       

 

När dagen började lida mot sitt slut så var både far och son ganska slutkörda. William gosade upp i pappas famn i soffan och tittade lite på Youtube klipp av bockarna bruse, till slut så somnade han. Det var länge sedan han låg och sov så på pappas mage, det måste ha varit någon gån när han var nyfödd det skedde senast. Haha, nu ser jag att han har exakt samma minspel när han sover som när han var nyfödd.

 

   

 

Så Happy Birthday Bumpis än en gång, hoppas du hade en bra dag :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards