Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Leka lego

Av Lisa Sund - 19 september 2012 19:38

William brukar få leka med en liten legomortorcykel som jag har på morgonen när Nova sover. Han gillar att köra runt med den och är stolt att han får leka med mammas lego men inte Nova. Idag så testade jag att ge honom min stora polislastbil också. Oj vilken stolt kille! Han böejade med att öppna alla dörrar som går och sedan köra den lite försiktigt. Han verkligen undersökte den in i minsta detalj. Det kanske blir en lite lego kille av honom ändå. Han brukar inte leka så mycket med duplot som han har nere. Men han pekade på sin blixten duplo bil och sa "det också lego".

 

   

 

Idag var det fotografering på förskolan. William tog en ordentlig sovmorgon så vi kom inte till förskolan föräns 9 och vi träffade fotografen i dörren. Jag hann inte borsta tänderna på varken mig eller William och Nova fick åka ut i pyamas och utan strumpor. Aja, väl hemma så kom vi in i våra rutiner igen iaf. Ska bli spännande och se hur bilderna blir i år. Förra året såg han ju helt vettskrämd ut på korten. Han var ju slagen blodig också, så egentligen kan det ju bara bli bättre än så. Han hade på sig det senaste klädpaketet från D&J elite. Byxorna var lite stora, men det var fint iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards