Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Arlanda öppet hus

Av Lisa Sund - 15 september 2012 21:18

Härligt med grannar som har koll på saker, en annan är ju aldrig riktigt updaterad med när och var saker händer. Vi åkte iaf iväg till Arlanda på öppet hus och jag är mer än nöj med dagen. Jag trode mest man skulle få titta lite på stora plan och kanske gå in i ett och provsitta stolar. Det var så mycket mer! Vi började med att åka buss från parkeringen och redan där var barnen helt exalterade, som att det var det häftigaste vi någonsin gjort.

 

 

 

Sedan bar det av till en 3D bio. William tycker ju inte alls om att ha saker framför ögonen så 3D glasögon gick bort. Men han satt ändå och kommenterade hela filmen. "Många blubbor" "Oj, stor lastbil" Kanske inte till allas förtjusning, vi försökte stoppa in hans älskade napp, men då tog han ut den och fortsatte kommentera.

 

Sedan bar det av till flygplanen. Efter en nästan 2 timmarskötid med säkerligen världens mest tålmodiga barn fick vi äntligen komma in i planet och sitta i cokpit. William blev en söt liten pilot, och Anders var grymt imponerad.

 

     

 

Sedan kom vi till Williams favorit moment för dagen. Man fick klämma och känna på i stort sett alla Arlandas fordon, polisbilar, brandbilar och en massa traktorer av alla dess slag. William ville provsitta ALLT!

 

       

 

Jag är grymt nöjd med dagen och tackar världens bästa grannar för en toppendag :) Tur att ni har koll på saker så även våra barn vår vara med på sånt här. Nova var glad nästan hela dagen, och hade endast en liten nap under kötiden. William var glad nästan hela dagen han med och lackade bara ur sista halvtimmen vid köandet. Men det känns som att åka till ett nöjesfält och stå i timmar till alla åkatraktioner, kommer inte hända inom en snar framtid.

 
 
mormor ÅSA & morfar

mormor ÅSA & morfar

16 september 2012 08:02

Snacka om händelserik pröva på dag. Den måste ha varit UNDERBAR för hela familjen(fast du &Anders måste ha varit helt slut efteråt)
Vi packar det sista & åker till Valjeviken kl9.00 imorgon.

Angående när du kämpade med allt själv under veckan,så ska jag tala om att jag grät flera gånger, men blev alltid glad när jag såg på er 3 sovande tjejer. KRAM & ha det bra

http://url

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards