Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

"Bosse buse"

Av Lisa Sund - 12 augusti 2012 21:02

William är som jag tidigare nämde helt insnöad på bockarna bruse just nu. Jag passade därför på att beställa en träleksak med bockarna Bruse från Smultronbyn träleksaker. Det verkar ha varit det bästa jag kunde ha gjort just nu. Till att börja med så beställde jag det natten till den 11:e och när jag kollade mailen på kvällen den 11:e så hade vi fått paketet redan, otroligt snabbt. William har sedan dess lekt bockarna Bruse eller Bosse Buse som han säger. Det började redan när vi öppnade paketet tillsammans så såg han asken och sa "trollet", vilket fortfarande hans favoritkaraktär i sagan.

 


 

 

Jag beställde också ett pussel med siffror. Kanske lite i svåraste laget än, men det går alltid att hjälpas åt så gär det bra. Fast William var ju inte ett dugg intresserad av det, han tittade inte ens på det utan bara lekte med sina bockar och trollet. Nova tyckte däremot att siffrorna var roliga, speciellt siffran 4 som skulle in i munnen hela tiden.

 

 

 

Igår var vi iväg på 40 x 2 kalas. Stort grattis till Lotta och Erik!!

 

 

 

Det blev både god mat och härlig underhållning, och så fick man ju träffa en massa av Anders släktingar såklart, det är ju alltid trevligt. Ni kan ju gissa vem av oss som var nykter :)

 

   

 

Sedan skulle ju jag köra hem också, fick börja släpa Anders därifrån vid 12 tiden och då hade man en 3 timmar kvar i bilen. Jag tvingade stackarn att vara vaken och hålla mig sällskap. Det tog bara 2,5 timme och det gick riktigt bra att köra. En bil som vi ägt i över ett år och jag aldrig kört, hehe. Den längsta sträcka jag någonsin kört men nu var det gjort, undra om man får kalla sig själv en van bilförare nu :)

 

Idag blev det lite besök av både Emil, Sara och Andrea som kom med doppresent till Nova. Sedan Kom goobi och Carro och fixade en dörr till nya rummet. Eller ja Goobi byggre dörr iaf, vi andra tittade på, och lagade lite mat.

 

   

 

Det ser riktigt fint ut nu, fattas bara lite golv och taklister, men det är ju lätt fixat bara vi får tummen ur och handla lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards