Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Nova pratar

Av Lisa Sund - 6 augusti 2012 20:34

Hade en lugn dag idag. Anders hade sin första dag på jobbet så jag fick ta barnen på morgonen för första gången på länge. William fick komma in och titta på Bockarna Bruse på datorn. Han verkar ha fått ett favorit youtubeklipp (http://www.youtube.com/watch?v=CU7LOPNcAI4), då är Bockarna arga på trollet som William tydligen har mest empati för. Sedan blev det "Bockar Buse" lek för hela slanten idag.

 


 

Anna och jag joggade i början av träningspasset istället för på slutet som vi brukar och då orkade man helt plötsligt mycket mer. Vi småjoggade och gick lite omvartannat och vi är båda riktigt stolt för vår insats. Däremot är jag inte lika stolt över veckans vägning då jag hade gått upp 0,2 kg. Aja, nu när vi kör lite hårdare så borde vi nog se reslutat vid nästa invägning.

 

Nova blev jätte glad inatt när hon såg att Anna var hemma igen. Anna fick ett stort jätteleende och så bbörjade Nova klämma och känna på henne. Sedan började Nova att försöka låta som vi andra idag. Både när hon satt vid maten och ville ha en ny sked så sa hon "ba ba ba ba" istället för att skrika som hon brukar. Jag fick lite prat på film iaf.

 


 

 

Sedan blev det lite action idag när vi skulle in till Uppsala för polisen spärrade av vägen. Enda vägen som både Anna och jag kände till för att komma ur byn. Först trode jag det var något barn som busat och det var en bilist som stog och knöt upp tejpen men det var en polis som knöt upp tejpen istället. Det var bara att lugn åka hem igen. Det stog om explosionen i både aftonbladet och UNT (http://www.unt.se/knivsta/fortsatt-explosionsrisk-vid-aga-i-knivsta-1810008.aspx) Lite läskit var det allt för man kändelukt ända hit, sedan var det säkert lukt ifrån branden och inte gas, men vi tog det säkra före det osäkra och stängde fönster och dörrar.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards