Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Novas dop

Av Lisa Sund - 28 juli 2012 19:59

Så var det äntligen över, eller så farligt var det ju egentligen inte. Jag verkade gå runt lite på nå droger eller nåt för jag kännde mig lugn som en filbunke och oroade mig inte för något. Jag som brukar stressa upp mig för minsta lilla, men vi hade planerat perfekt och hade så hjälpsamma och förstående släkt och vänner.

 

Nu är iaf lilltösen döpt. En ganska intim fin cermoni med en något vimsig och stressad präst. Jag hoppas man inte är oartig bara för att man inte bjöd med honom hem på fika nu, fast han får säkert så mycket fika genom jobbet ändå. Min bumpis fick bli Novas gudmor och en barndomsvän (Daniel) till Anders blev gudfar.

 

   

 

William fick sitta i pajsans knä under cermonin och det var inga problem alls. Jag hade förberätt med napp och ifall han ville gå fram så hade det varit ok också. Han satt så fint i farfars knä och kommenterade vad alla gjorde; "sjunga mera sen", "nu sjungit klart" "Ova badar". Sedan var det rätt komiskt att se bilderna på William och farfar eftersom de hade samma uttryck och kroppsspråk på nästan alla bilder.

 

   

 

Nova skötte sig fint under dopet, inge skrik. Det var lite gnäll i mitten och jag försökte lite med nappen då men hon använder ju fortfarande bara nappar som leksaker men eftersom hon gnällde på grund av uttråkning så blev hon nöjd för stunden. Sedan hittade hon mammas smycken och sedan flög rosetten av dopklänningen.

 

   

 

Hon accepterade att vara hos prästen ett tag också och han höll ett litet fint tal om vad hennes namn har för betydelse, han verkade ha insett att vi inte ville ha så mycket gud snack utan mer personligt.

 

 

 

Sedan tog vi hela balunsen och promenerade hem till lite lunchmat och alldeles för mycket kakor och cupcakes igen. Tänk att man aldrig lär sig. William var duktig och tog endast en chokladboll och gick och satte sig och åt, sedan såg han pappas fat med en massa kakor och då ville man såklart ha mer.

 

   

 

Jag är riktigt nöjd med dagen och tackar alla närvarande för deltagande och hjälp av ditten och datten. Jag kunde ta det lugnt och Nova verkade ha en kul dag.

 
 
Ingen bild

Mormor Åsa och Farfar

29 juli 2012 10:54

Tack Lisa och Anders för ett välplanerat dop. Det var helt fantastiskt att få vara med.

Lisa Sund

19 augusti 2012 18:14

Hoppas semestern varit bra :) Började undra vart ni tagit vägen då man saknar dina små kommentarer till inläggen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards