Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

"Titta fanten mera"

Av Lisa Sund - 21 juli 2012 20:00

Igår natt somnade jag bredvid min stora herre och i morse så vaknade jag bredvid min lilla herre. William hade tydligen kommit in under natten och velat sova med pappa och lyckats tagit så mycket plats att Anders fick byta säng. Han var allt bra gosig på morgonen, det tycker jag om, han brukar inte vara så gosig med mig annars, det är verkligen pappas kille.


Sedan bar det av till Uppsala idag, vi började på gränby. Det skulle inhandlas lite inför Novas dop. Finns säkert fortfarande saker som behöver inhandlas. Jag känner att jag inte riktigt är ute i lika god tid som med Williams dop, men är ändå inte nervös, men det kommer väl. På vägen in till Gränby så såg vi först en massa skyltar om cirkus och hux flux så dök det upp kameler och elefanter vid vägkanten. Anders stannade bilen så at William skulle hinna titta. Han var jätte intresserad och tittade med stora ögon på allt vad elefanten hittade på. När Anders sedan åkte igen så sa William "titta fanten mera".

 

 

 

Efter Gränby så for vi iväg till Toys´r us och skulle inhandla en såpbubbleblåsare. William bara älskar när vi blåser bubblor och kommer ofta och ber oss blåsa. Ibland bara orkar man inte och när han försöker själv så går det inte riktigt. Tidigare tog han bara stickan och försökte kasta ut bubblorna med handleden istället för att blåsa, nu försöker han blåsa men det vill sig inte riktigt. Så vi köpte en såpbubble blåsare idag. Pappa visade först hur man gjorde, doppa, och trycka på knappen sedan. William förstod på en gång, och det var spännande, kanske lite läskit i början när det kom så många bubblor. William började med att blunda när han trycke på knappen, sedan gick det fint att titta. Så roligt var det!


     

       

Pappa hann också med att gå in på sin leksaksaffär Mediamarkt en snabbis innan vi åkte vidare till IKEA. Där införskaffades det nya ramar till fotografierna som vi tog hos fotografen för ett tag sedan. Vi ska göra ett litet fotokollage på en vägg nere i vardagsrummet. Det blev också middag på IKEA, en verklig heldag inne i Uppsala blev det.

 

Anders och William passade också på att göra lite isglass av saft, som vi kan smaska på imorgon. Så gjorde Anders lite chokladsås som vi tog till lite vaniljglass idag, man måste få lyxa till det lite på helgen.

 

Vi verkade ha trötta barn efter en intenssiv dag. Nova totalvägrade att sova utan bara skrek och skrek när jag la ner henne. Hon ställde sig upp för första gången i sängen i morse så det är hög tid att sänka sängbotten, så det är lite läskit att ha henne i sängen en natt till. William ville inte lyssna på oss alls sista tiden som han skulle vara uppe och måttet blev rågat när han tog en såpbubbleburk och kastade på pappa, det blev raka vägen till sängen, även fast klockan bara var 19. Han brukar få lägga sig vid 20 nu under semestern. Det var höga och ganska långvariga protester, men det blev också ett förlåt och klapp på pappa. Han somnade vid ungefär 19.40, så det lär väl straffa sig imorgon, då han säkerligen kommer gå upp lite tidigare.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

23 juli 2012 08:11

Vilka händelserika dagar, ni hinner med så otroligt roliga saker. Tänk "titta fanten mera" vad allt går fort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards