Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

"kanse äta gass"

Av Lisa Sund - 3 juli 2012 19:08

Gårdagen hade inte så mycket att bjuda på. Vi var en sväng in till Uppsala för Anna behövde gå på något möte. På vägen hem så var det någon som hade gräsrullar på släpkärran som hade tappat halva lasset och sprang på vägen och plockade gräs. Såg måttligt pinsamt ut, mitt i en av Uppsalas mest trafikerade rondeller.

 

Idag åkte vi in och storhandlade på Citygross. Vi har inte varit där så mycket, men de har verkligen en hel del. Man måste bara lära sig hitta i butiken så kanske man kan åka dit fler gånger. När vi skulle kliva ur bilen så var det första William sa var "äta gass sen". Jag ville inte lova honom något som kanske inte skulle bli av sedan men jag ville inte heller säga ett bestämnt nej, så jag sa kanske äta glass istället. Han hade säkert ingen aning om vad det betydde men han nöjde sig iaf med svaret och tjatade inte inne i affären. Sen blev det ju en glass när vi väl kom hem ändå, så han tror säkert att kanske betyder ungefär samma sak som "sen".

 

Vi passade också på att fylla på Novas garderob med lite sommarkläder. Jag som tyckte att hennes garerob var så full med kläder, men när man tittade närmare så var det nästan bara långärmat. De ligger ju lite i ofas med kläder eftersom William föddes på sommaren och Nova på vintern, men det borde rätta till sig snart när hon börjar stanna på samma storlek ett längre tag. Hur som helst så finns det ju så otroligt mycket sött till tjejer så jag bara kunde inte låta bli att köpa en massa rosa. Det blev ju iaf inget hello kitty :) Någonting kan hon säkert ha på sig efter dopet. Den lila klänningen kanske för att följa färgtemat. Aja, nu har hon iaf lite tunnare och kortare saker att ha på sig.

 

           

 

William satt idag och tittade på Bollibompa och sjöng "blinka sjärna där" (blinka lilla stjärna), jag var bara tvungen att filma lite.

 


 

 

 

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

4 juli 2012 08:03

Härligt att kunna handla så sköna kläder till Nova.

Igen måste jag bara tacka för Novas fina dopinbjudning.
VI KOMMER men ringer naturligtvis.

Vad fint att Williams språk bara bubblar ur honom. Det går fort framåt.

Vi har njutit av en skön & efterlängtad sol.
Jag & assistent Christina håller på att katalogisera våra DVD-filmer. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards