Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Morot

Av Lisa Sund - 27 juni 2012 21:56

Barnen hade sin absolut bästa natt på länge. Nova vaknade endast ett fåtal gånger och tog sovmorgon ända till klockan 10. William vaknade iofs vid 05.40 igen men jag gick och la honom igen och efter att jag lagt honom 4 ggr och Anders en gång så somnade han äntligen om och sov ända till klockan 8 när Anders väckte honom.

 

Till lunch fick Nova äntligen fortsätta med sina smakportioner, som legat på is ett tag pga sjukdom. Det var morot som stog på menyn idag. Hon börjar bli riktigt intresserad av skeden och lekte länge med den efter att jag slutat mata.

 

   

 

 

Vi hämtade William med bilen på förskolan idag och åkte direkt in till IKEA. Nova verkar inte alls tycka om sitt babyskydd, om hon inte är trött och somnar i det så sitter hon oftast och skriker hela vägen. Jag hoppas det är någon övergående fas, för vi tänkte nog ha kvar den fram till vintern iaf. Det blir nog inte kul att bila ner till småland med en skrikandes bebis iaf. På IKEA handlade vi skåp till tvättstugan. Vi hann inte få upp dem idag så det får bli bilder på det imorgon. Men det blir nog bra när det är klart.

 

Anna och jag färdigställde Novas dopkort idag också. Alla hann inte bli klara, vi måste åka och köpa lite mer sidenband imorgon så ska de nog ligga på lådan imorgon. Jag är riktigt stolt över dem. Jag kände att jag kunde lyxa till dem lite mer än vad vi gjorde med Williams eftersom vi behövde göra tre gånger så många till hans dop.

 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards