Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Regnet det bara öser ner

Av Lisa Sund - 25 juni 2012 17:10

Det har fullkomligt vräkt ner idag, det motiverar då inte mig att vara särskilt aktiv. Men Anna och jag var duktiga iaf, och tog en 30 minuters powerwalk med barnen. Barnen var dock inte fullt lika motiverade och Nova gallskrek halva vägen och somnade sedan. William gnällde under halva och höll på att somna sedan, vilket jag inte ville att han skulle göra, så det var bara att släppa ut honom ur regnskyddet och bära på honom istället. Det orkade jag inte särskilt länge och han var minst lika gnällig när han kom tillbaka till vagnen igen.

 

Hela dagen har varit skrik, bus och gnäll dagen för William. Han har testat både tålamod och gränser till max. Skönt att äntligen få komma undan ett tag och bara höra sina egna tankar. Nova har haft en liten eftersläng ifrån febern och sovit ganska mycket idag. Sköt att inte båda barnen var jobbiga på samma dag iaf.

 

Vädret skulle tydligen fortsätta såhär så vi får väl se hur duktig man blir med träningen. Vi får hoppas att William vaknar på rätt sida imorgon istället. Det märker vi nog imorgon bitti eftersomWilliam idag vaknade på helt fel sida och kom in och skrek och var jätte arg redan innan man hunnit säga hej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards