Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Kalas #1

Av Lisa Sund - 2 juni 2012 20:32

Nu kanske jag hinner få ner lite mer av mina tankar om gårdagen. Jag var lite trött och stressad när jag skrev igår natt. Det var ju första gången jag lämnade Nova så det var lite nervöst. Men jag hade så trevligt där borta så jag ringde bara och kollade hur det gick en gång och då gick det så bra. Första gången hon åt med flaska (pappa glömde kamerna naturligtvis) det hade tydligen också gått bra, men hon hade inte ätit så mycket. Hon sov bra hela nätten även efter jag kom hem, vaknade bara en gång vid 3.


Sedan var det dags för Williams kalas för släkten idag. Det blev "pappas" och "famlor" eller farmor och farfar som de också kallas som kom på besök och 2 stycken mostrar. William tyckte det var jätte kul med besök och kom igång ganska snabbt, även fast han var nyvaken när de kom. Nova sov som en stock, sitt längsta pass någonsin så vi han med paketöppning utan lillasyster. Det började med lite såpbubbelblåsning.


 


Sedan utnämde William "pappas" som första paketöppnare. Han fick hjälpa till med alla paketen som inte ville gå upp på en gång, vilket var alla. Det här med tålamod får vi nog öva lite på.


 


Favoritpresenten var nog gröna tåget som kunde åka alldeles av sig själv. Fast man måste nog hjälpa det lite på traven.


 


Ett paraply var en ny lite läskig manick. William ville då rakt inte stå under det i början, men gärna släpa det efter sig och säga "titta regnar".


       


Han fick ett par nya spel till sin Nalle Puh spelkonsol av mamma och pappa. De verkade lite spännande, men bland alla leksaker så försvann de nog lite i virrvarret.


 


Det blev lite cupcakes till fikat. Vi hade skrivit William på en utav dem, den gick hem hos grabben.


 


Det här med att blåsa ut ljuset på tärtan var lättare sagt än gjort. Han förstog att det brann och att man skulle blåsa för att släcka ljuset, men det kom lite för lite luft för att blåsa ut det, vi fick hjälpas åt allihopa till slut, men den här gången hade han iaf tålamod, han blåste en väldans massa gånger utan att ge upp.


 


Under fikat passade Nova på att smaka lite på Williams nya presenter, och de verkade godkända hos henne också. Pappa passade på att ta ett kort på systrarna Sund också.


   


Det var en trött liten kämpe som kröp upp i soffan på kvällen och fick spela lite "Bilar" istället för att titta på Bollibompa. Men han var nog väldigt nöjd med dagen. Han har lärt sig att har fyllt 2 år iaf, så den frågan kan han svara på, idag iaf.


 


Nu gäller det bara att se vilka tappra kämpar som vågar sig hit imorgon på barnkalas. Det har blivigt en hel del turer fram och tillbaka med misstänkta vattkoppor, men nu är det iaf konstaterat att det inte är det utan han troligtvis är allergisk mot något. Oavsett hur många som kommer så kommer han nog vara nöjd med sitt tvåårsfirande. När jag berättade att det skulle komma barn imorgon så sa han "träffa Vilma" så vi får väl hoppas att hon vågar sig hit :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards