Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Cupcakes

Av Lisa Sund - 28 maj 2012 18:34

Natten var hemsk verkligen, ändå så har jag haft energi nog till hela dagen. William måste ha blivigt myggbiten och därför vaknat vid 4 tiden och började då gå in både till mig och till Anders. Eller ja han gick till mig två gånger och jag bar tillbaka honom och till pappa en gång som lät honom stanna. Han är verkligen blödig för sin son. Vi som hade bestämt att han inte skulle sova så för helt plötsligt så vaknar han varje natt och vill sova i vår säng. Aja, vi får hoppas att han inte gör det. Hur som helst så somnade han visst hos pappa och blev tilbaka buren men han vaknade ändå vid 5.30 tiden och då tog jag med honom och la mig i gästsängen för att somna om så att han inte skulle väcka Nova. Till slut så somnade vi om båda två och vaknade inte förräns vid 9.30 tiden då Nova började göra lite ljud ifrån sig. William hade då två väldigt stora myggbett i pannan stackaren :( Men de verkade inte klia eller besvära honom.


Anna och jag tog sedan bilen in till Uppsala för att shoppa en födelsedagspresent från moster Marie, en trehjuling. I affären när vi skulle välja cykel så var jag fortfarande inställd på att köpa en vanlig liten cykel med stödhjul men William ville knappt sitta på dem. Han ville hela tiden hopa upp på den rosa trehjulingen som stog uppmonterad i närheten. Så jag ringde Anders och vi kom fram till att det kanske är lämpligare med en trehjuling ändå. När pappa kom hem så hjälptes de åt att skruva ihop den, pappa var aldeles för långsam enligen William. Först skulle konstruktionen kontrolleras noggrannt. Även Nova fick sig en liten åktur när allting var klart.


     


Vi passade också på att köpa lite grejer så vi skulle kunna göra cupkaces. Jag har blivigt så himla sugen på att testa att göra det själv sedan Marie hade med sig det hit. Jag hade tänkt att göra några till Novas dop i sommar men jag kanske får för mig att göra till Williams kalas också. Vi började fixa med dem så fort vi kom hem iaf, det tog lite tid, men spännde var det. Vi provade på att spruta med spritsen alla tre, det var kul att testa lite olika modeller på spritsning. De blev riktigt fina för att vara första gången och goda blev de deffinitivt. William tyckte de var supergoda, förutom lakritis strössel, det verkade inte vara någon höjdare tyckte han. Eller så kanske han bara var mätt så, han började iaf försöka mata mig då och så lämnade han halva cupcaken.


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards