Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Shopping take 2

Av Lisa Sund - 27 maj 2012 18:30

Det var ju lite svårt att varva ner efter eurovision igår natt så man var ju vaken lite väl länge. Grattis Sverige och grattis Loreen. Sedan började både Nova och William att spöka lite, men till slut så sov iaf hela familjen som stockar. Det var skönt att Anders tog morgonen så man fick lite sovmorgon.


Jag har fått en blåsa på tungan också, eller egentligen är det nog två, en på varje sida. Det gör väldigt ont iaf och jag försöker ha tungan så stilla så möjligt, vilket i sin tur har resulterat i att tungan blivigt stel och jag verkar ha träningsverk i den eller nåt. Hur som helst så är det iaf VÄLDIGT synd om mig just nu :) Det är svårt att äta och svårt att prata Typiskt att det ska bli såhär nu när jag har chansen att umgås med syster yster så mycket. Sen blir man ju inte direkt väldens bästa kompis nummer ett när man inte får i sig ordentliget med mat. Så är man både inte pratsam och moody, ja då är man inget bra sällskap. Vi får hoppas på en snabb förbättring så jag kan börja ha lite kul igen.


Vi åkte in till Uppsala idag efter att William vilat lite för att storhandla. Det var verkligen dags för det, nästan tomt i kylen. Vi passade också på att ta en sväng in på Ikea för att köpa en blöjhink till sovrummet. Jag byter minst en blöja varje natt, lillskruttan kissar verkligen mycket på natten. Vi tittade efter cykel till William också, men har ännu inte hittat någon jag tycker om. Det finnsalltid en tjejvariant och en killvariant och jag vill ju ha en cykel som både William och Nova ska kunna använda. Varför ska det vara prinsessor eller Bilar? Tycker verkligen inte om det. Sedan testade vi lite av Williams nya kläder och konstaterade att jag borde köpt en storlek mindre, så vi får åka in och byta dem.


Jag blandade ihop lite dagar också och kom på alldeles för sent att vi skulle ha gått på tvåårskalas idag. Lilla Isabella som fyllde år, jag var ju så inställd på att fira William nästa helg så jag tänkte att även hon skulle firas då men de hade ju bestämt sig för att fira helgen innan istället för helgen efter. Aja, de ska komma förbi på Williams kalas nästa vecka iaf så vi får chansen att ge Isabella sin present då och umgås lite. Vi får hoppas att inte dom är vimsiga och glömmer de med. Egentligen så glömde jag nog mest eftersom jag inte hade skrivit upp det i almanackan, det var klantigt att inte fylla i det så fort jag fick mailet. Aja, vi får se fram emot nästa vecka istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards