Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Shopping

Av Lisa Sund - 26 maj 2012 18:11

Nova hade sin bästa natt på mycket länge. Tydligen så är moster Anna lugnande att ha i samma rum :) Hon var fortfarande riktigt förbannad när det var dags att sova, men när hon väl somnade första gången så var hon en ängel hela natten. Givetvis vaknade hon och ville ha mat flera gånger på natten, men hon somnade om så gott så fort hon hade ätit klart.


Vi tog en morgonpromenad till lekplatsen lite längre bort. Där fanns det jätte många och jättestora sniglar som var super spännande. William är jätte duktig och rör inte djur. Han tittar väldigt väldigt nära, men petar inte. Sen är det lite svårt när han ser andra barn peta på djuren och kanske inte alltid vara så snälla, då är det svårt att förklara varför han inte får.


Efter dagens nap så packade vi in ungarna i bilen och åkte till Gränby. Det var hög tid att uppdatera Williams sommargarderob. Det blev 3 par nya shorts och 5 nya t-shirts. Mamma valde 4 av tröjorna och en valde William alldeles själv, det blev en tröja med Angry birds på. Han stog och tittade på den så länge så jag var bara tvungen att köpa den. Sen blev det en keps till också. Jag funderar på att kompletera med ett par extra sommarskor också.


Sedan passade vi på att handla lite snacks till eurovision ikväll, här ska svullas :) Jag satte ner Nova i Williams knä i affären och det var poppis hos båda två. William skrattade så got och Nova var jätte nyfiken.


 


Väl henna så var vi riktigt slut både Anna och jag, men vi lyckades svänga ihop lite middag ändå. Nu är det dags att söva barn och ta det lugnt innan det är dags att bänka sig framför TV:n.


HEJJA LOREEN!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards