Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Sista april :)

Av Lisa Sund - 30 april 2012 19:10

William kom in till mig i masterbedroom vid 5 i morse. Han var lite gnällig så jag var orolig att han skulle väcka Nova, men han låg i min famn och försökte somna om. Tyvärr så vaknade Nova efter några minuter och jag var tvungen att sätta mig upp för att amma. Det var inte populärt hos storebror. Han började sparka på syrran så mamma blev arg. Då tog William sina nappar och klättrade ner ifrån sängen och gick. Jag trode han skulle gå och lägga sig i sin säng men inte da han öppnade istället dörren till gästrummet där pappa låg och sov för att försöka ta ikapp lite sömn. Så tur var så somnade både Anders och William om inom 5 minuter, så alla fick väl som de ville tillslut.


Vi tog en promenad förbi förskolan på morgonen. Jag visste inte hur länge de skulle ha öppet idag så jag passade på att gå redan vid 8 tiden. När vi ändå var i närheten så gick vi till den andra lekplatsen. Där var det en förskoleklass som lekte, William tycker om att titta på när andra barn leker och vill göra likadant. Vi gungade en massa, åkte lite kana och den här gången så klättrade han lite i klätterställningen också. Det fanns som lite vingliga brädor som man skulle gå på och ta sig över en bro. William gick i mellanrummen istället och hoppade över de vingliga brädorna. Han tittade hur de äldre barnen gjorde men han gjorde ändå på sitt eget sätt. När det var dags att gå så ver det inte alls populärt. Han försökte ta sig ur vagnen genom att hasa igenom bygeln så jag var tvungen att spänna fast honom för första gången. Det gillades inte.


 


Sedan hann vi med att leka lite hemma hos Vilma. Sparka lite boll, eller nja springa efter bollen ta upp den och slänga den till Vilma, men fortfarande framsteg. De hittade också en hink på gården och Vilma började slänga ner stenar och stora jordklumpar i den. William fyllde händerna med jord och slängde i hinken istället. Sedan passade de på att leka lite i Elsas sandlåda. William tyckte det var superkul att gräva i sandlådan och satt och gjorde egna kakor och förstörde de andras. På lekplatsen brukar det vara jag som gör sandkakor och han brukar bara förståra mina kakor. Han blev jätte ledsen när pappa kom och sa att det var dags att hoppa in i bilen och åka in till Uppsala.


 


Det var dags att grilla lite hemma hos Fredrik och Erika. Det har blivigt lite som en tradition på sista april. Dock är det ju lite svårare att sitta och grilla och umgås halva natten när man har barn, men bara man börjar lite tidigare så hinner man umgås och ha trevligt även med dem. William blev helt salig när det fanns en liten sandlåda även där. Han satt i den och slängde sand åt alla håll och kanter. Vi hade inge hinkar och spadar med oss så det var händerna som gällde, men lika bra gick det. Erika passade på att gosa lite med bebis också :) Alltid lika härligt. Barnen skötte sig exemplariskt och det var två mycket nöjda föräldrar som åkte hem och la barnen på en gång. Dock somnade ju Nova på vägen hem så nu ligger hon och sjunger i spjälsängen och vill inte sova, men det kommer nog snart :)


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards