Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Vart tog söndagen vägen?

Av Lisa Sund - 29 april 2012 18:06

Helgerna går verkligen superfort. Vi hade en massa grejer planerat som vi ville göra men hann väl inte med hälften. Anders gjorde verkligen sitt bästa för att beta av listan. Han gjorde halva vårstädningsetappen själv. Jag får försöka pula lite med andra halvan imorgon om barnen är samarbetsvilliga dvs.


Det var ju superhärligt väder idag så vi var ute massor. Det spelades fotboll, hittades nykelpiga och fikades med grannarna. William har ältligen börjat förstå att spela fotboll innebär att både ge och ta. Tidigare har han bara sprungit efter bollen plockat upp den med händerna och och sprungit iväg med den. Så William och pappa spelade en massa fotboll idag. Jag passade på att gå hem till grannarna lite och tittade på deras nyrenoverade rum för att få lite inspiration till Novas kommande rum. Blir det lika fint som deras rum så kommer jag at bli jättenöjd :)


När vi gick ut så låg ju alla leksakerna i den nya lådan och då måste man ju hoppa ner i den för att plocka upp dem. William hoppde gärna ner i lådan och tog med sig en leksak och vile sedan hoppa upp igen. Sen sprang han och slängde leksaken på gräsmattan och sprang sedan till lädan igen och sa "hoppa ner" för att hämta nästa leksak.


 


William har också börjat räkna lite smått, han kan ganska många siffror och ver hur en del ser ut. Naturligtvis så är åtta fortfarande favoriten. Idag så var det dags att räkna stjärnorna på jackan som han hade på sig. Han kallar stjärnorna för "blinkar" eftersom jag har sagt att stjärnorna blinkar precis som i blinka lilla stjärna. Han räknade två, tre, ÅTTA!! Superglad var han efter att han hade räknat. Jackan kommer också ifrån D&J elite och är en riktig husvagns deress, eller vad man ska kalla den, jag gillar den iaf.


 


Vi hade en liten kille som var supertrött efter lunchen men skulle absolut inte sova. Han försökte med alla möjliga sorters trick, han skulle vila hos mamma han skulle vila med pappa han skulle ha en leksak han hade bajsat, än det ena än det andra. Jag hann bli riktigt arg innan han äntligen la sig ner och försökte och somnade då på 3 sekunder. Man känner sig så elak när han blir sådär ledsen och arg. Jag hade lätt kunnat ta med honom till stora sängen och låtit honom sova där tillsammans med mig, men då kommer jag ha samma problem senare igen. Han var iaf inte ledsen eller arg på mig när jag väckte honom igen, då var det min glada solstråle.


Nova har varit lite smågnällig hela dagen, eller iaf den delen av dagen som jag var vaken. Jag tror visst hon sov största delen av morgonen med Anders. Nu ligger båda barnen och sover i sina sängar så sött och jag och Anders ska titta lite på Bones, sedan blir det nog ett bad för mig.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

30 april 2012 08:04

Ni har ett otroligt underbart tempo. Hela tiden lära pedagogiskt & se det fina/roliga med alla händelser.
Vad spännande det blir med den kommande rymliga bilen.
Du Lisa har helt fantastiska, praktiska & fina kläder till barnen.
Klart annorlunda än vad jag hade till er tjejer, men det positiva är att du vet hur era barn INTE ska klädas, bra va?
Vad kul med små snabb idé besök & att arbeta tillsammans.
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards