Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Dålig natt=dålig dag

Av Lisa Sund - 25 april 2012 18:35

Inatt spökade båda barnen med mig och detta gjorde att jag fick väldigt lite sömn inatt. Jag skulle egentligen bara haft Nova också, men Anders är lite småkrasslig och tyckte väl att han behövde sova så han stängde sin dörr så jag fick ta William också, som naturligtvis vaknade flera gånger på natten. Jag brukar få kortare stubin när jag sovit dåligt och detta märker William av så han brukar provocera mig ordentligt, så vi hade en hel del duster under dagen. Skönt att han fick en paus från mig och gå till förskolan idag. Jag passade på att ta igen lite förlorad sömn med en nap tilsammans med Nova.


Sen så blev det träning, idag körde jag 30 minuter på träningscykeln. Tyvärr så är sladden till crosstrainern fortfarande borta och att köra utan motstånd kändes rätt värdelöst. Vi får ta och hitta den till helgen, så kan jag köra mer crosstraining nästa vecka. Jag kommer bara köra ti-to, de dagar som William är på förskolan.


Nova passade på att vända från rygg till mage för första gången idag också. Hon har varit på gång ganska länge men har inte vänt över själv helt och hållet. Jag känner dock att jag varit lite dålig på att träna på att ligga på mage och hålla upp mage och överkropp. Hon är duktig på det också men jag har för mig att jag övade varje dag med William när han var liten. När jag sprang och hämtade kameran och tog kort på Nova så ville William visa att han också kunde vara duktig och söt.


     


William och pappa åkte iväg till tippen och slängde lite plast och papp och åkte till affären och pantade lite. Panta var tydligen jätte roligt tyckte William. Var skönt att bli av med lite pant iaf. Sedan blev det pastasallad till middag för att William behövde ha med sig lunchmatsäck till förskolan imorgon. De skulle till skogen för att titta på myrorna. Idag hade de tillverkat myror på förskolan av glittriga piprensare.


William lär sig verkligen nya saker varje dag. Genom bokstäverna på kylskåpet så kan han nu hitta mamma Lisas, pappa Anders, Novas och sin egen bokstav överallt, i tidningar i nummerplåtar och i böcker. 8 kan han också hitta överallt. Snart kanske det är dags att ta fram nya bokstäver till kylskåpet för att lära honom ännu mer.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

26 april 2012 07:47

Det stämmer "mamma är superstark", du orkar med hur mycket som helst, för det händer ständigt nya saker, som att Nova vände på sig & visade glädje-underbart, du hann dessutom ta ett glädjekort. Du gör ett fantastiskt arbete & har fina barn. Hoppas nylagade bilen fungerar länge. KRAM mormor & morfar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards