Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

"Båbäpaj"

Av Lisa Sund - 30 mars 2012 19:08

Idag fick William för sig att gå upp klockan 5, då fick Anders ta honom. Jag och Nova sov lite till, fram tills det var dags för pappa att åka till jobbet, då var det bara att masa sig upp. Detta gjorde att varken William eller jag var särskilt aktiva på förmidagen. Vi slappade mest i soffan framför tv:n och datorn. Sedan tog vi en tidig nap vid 10 tiden, eller William fick sova och jag försökte söva Nova. När hon väl somnade så sov hon bara i 20 minuter iaf, så jag fick nog bara en 10 minuters nap. Aja, jag borde ju kunna somna inatt iaf.


På em blev det påskpyssel. Det blev lite påskkort som vi tänkt ge till far och morföräldrar. Jag ska bara skriva ut ett kort på syskonen och klistra in också, så är det klart. William tyckte det var jätte spännande i början, och ritade jätte mycket, sedan tappade han intresset lite. Säkert för att mamma pysslade för mycket. Skulle nog ha fixat något enklare så att han kunde hjälpa till mer.


       


Nova verkar vara så himla med redan, hon verkligen trivs i babygymmet och tittar på figurerna och försöker nå dem. Hon gillar också när man drar ner leksaken i vagnen så hon kan ligg och slå på den med handen. Vi har också en skallra som man kan sätta fast på handleden, den har hon noga undersökt idag, med både händer och mun.


 


Sedan blev det blåbärspaj till efterrätt idag. Oj vad William tyckte det var spännande, och gott såklart. Han pratade hela tiden medan han åt och upprepade ordet "båbäpaj" hela tiden. I Babo Pekar så bakar de en blåbärspaj av de blåbär som de fick med sig hem ifrån skogen.


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards