Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Titta blåbär!

Av Lisa Sund - 29 mars 2012 18:26

Eftersom Nova levde rövare ganska länge igårkväll så var jag tydligen så trött i morse att William hann in i rummet och började prata innan jag vaknade. Nova kom lixom aldrig till ro. Det skulle skrikas en väldans massa, men hon var inte hungrig. Tyvärr var Anders iväg på nåt kommunpolitikermöte så jag var tvungen att ha dörren öppen så att William hade någonstans att gå ifall han vaknade. Jag varorolig att han skulle vakna när hon skrek så mycket men det gick bra, han sov så fint hela natten ända fram till 6.30


Det småregnade idag och var lite kallare än vanligt. Jag tycker alltid att det är så svårt att klä på William när han ska gå till förskolan. Inte för att han är besvärlig utan för att jag inte vet hur mycket eller vad han ska ha på sig. Man undrar hur länge de ska vara ute på morgonen och med hur många grader kommer temperaturen stiga under den tiden? Haha, som förskollärare har jag aldrig haft några som helst problem att bestämma vad barnen ska ha på sig, men nu är det plötsligt jätte svårt. Det finns så många olika vad just när våren börjar komma. Efter det här kommer jag deffinetivt att ha bättre förståelse för föräldrar som frågar på morgonen vad barnet ska ha på sig, det har varit så självklart i mitt huvud tidigare.


När vi kom hem från förskolan idag så läste vi favoritboken (just nu) Babo Pekar. William tycker att det är väldigt intressant med blåbären som de plockar i skogen och nästan tappar när de blir rädda för vildsvinen. William kastar sig nästan över boken när vi kommer till sidan på bilden nedan och försöker förklara att blåbären ramlar ur korgen. Jag tänkte att han skulle få smaka riktiga blåbär, eller ja frysta som mamma tinar iaf :) Det gick hem, han åt upp alla i skålen och ville ha mer. Nu gäller det bara att komma på när man kan plocka blåbär i skogen så han får en riktig upplevelse av var de egentligen kommer ifrån.


           


När pappa kom hem skulle han baka lite bröd som vi ska ha till frukost. Då ville William hjälpa till. Det var jätte roligt och spännande att kladda med degen och hälla i en massa ingredienser.


 


Nova har verkligen börjat undersökasin närvaro nu. Om man sätter någonting i hennes hand märker man att hon försöker ta den till munne för att undersöka den och titta på den. Ibland vill ju inte händerna som hon vill dock.


 



 
 
Malin

Malin

29 mars 2012 19:34

sover du och nova själva och Anders med william annars?

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa Sund

29 mars 2012 20:11

Ibland sover Anders i gästrummet, när han behöver gå upp tidigt och sova ordentligt och på helgen för då kan jag inte somna bredvid honom (han snarkar) eftersom jag haft sovmorgon. :) William sover själv i sitt rum :) Han flyttade ut när han var 10 månader, gick ganska bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards