Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Hjälp, jag drunknar!

Av Lisa Sund - 28 mars 2012 18:48

William fortsatte sin trend med att sova länge på morgonen, me like :) Nu har han för vana att sitta kvar i sängen och prata lite, jag antar att han väntar på mig eller Anders. Men sitter jag och ammar just då så kan jag inte gå på en gång. Sedan har Nova i 2 dagar nu börjat skrika eller jollra lite, som William har hört och då har han gått raka vägen in till sovrummet. Imorse hörde jag honom säga bil innan han gick in och mycket riktigt hade han en bil i handen när han öppnade dörren. Inga nappar hade han heller, han vet verkligen att napparna ska vara i sängen nu.


Det blev lite barnvaktande idag också. När jag nämde för förskolepersonalen när jag hämtade William att jag skulle hämta Vilma lite senare så såg de helt frågande ut. Någonstans hade kommunikationen brustit för det verkade inte stå i pärmen heller, aja de känner mig och jag har ju hätat henne förr, så det var ju ingen fara. Hon tyckte lite fint också att jag gärna fick ta Vilma redan då vid 13.30 istället för att vänta till 16. Ja, visst hade jag kunnat göra det, men så länge har jag inte haft Vilma förut så jag tyckte att hon nog skulle känna sig tryggare på förskolan iaf över mellanmålet. Jag vet inte om jag tänkte fel men jag tror att hon nog skulle ha börjat fråga efter mamma efter någon timme och då hade det varit många timmar kvar. Nej, jag tror nog att det där var den bästa lösningen för Vilma, det är ju inte det att jag inte orkade med henne.


Det blev lite bokläsning idag också, och lite lek med bilar, men den mesta delen av tiden gick åt till att sätta upp tallrikar på huvudet, gå ett steg och sedan låta den ramla ner med en smäll i golvet. Det var tydligen en mycket rolig lek.


     


Jag provade att sätta på Nova Williams gamlia fleceoverall idag stl 74, jag tänkte att hur stor skillnad kan det vara på 56 (som börjar bli för liten) och 74 egentligen? Det var en ordentlig skillnad, hon fullkomligt drunknade i den, så vi får nog vänta ett tag till innan vi använder den. Nova var lika glad iaf.


 


 
 
Ingen bild

David

28 mars 2012 21:46

Det där med komunikations bristningen var nog att Vilmas pappa är totalt senil ;)
Men Mia ringde dom vid tvåtiden tror jag, sorry för det.

Lisa Sund

29 mars 2012 20:12

Ahaaa, det förklarar saken, jo för de verkade veta sen när jag faktiskt hämtade henne :) NP :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards