Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

4 barn och singel?

Av Lisa Sund - 27 mars 2012 19:00

Eller vänta här nu. Jag fick prova på hur det är att ha 4 barn för några timmar ikväll. Det var lättare sagt än gjort. Hur underhåller man en 8 åring när man bara har leksaker till 2 åringar? Det blev en massa bokläsning, lite sångsjungning och lite rita. Bebis var tyvärr inte sammarbetsvillig alls. Det skulle ätas och skrikas och ha en väldans massa uppmärksamhet helt plötsligt. Jag som hade planerat så fint att hon skulle sova lite i början, men inte da, hon skulle vara med mitt i händelsernas centrum.


Vi börjar med att hela gänget sitter/står och ritar. Det var lite kiv innan de kom på att man kunde ta ett varsitt papper istället för att rita på samma.

 


Tjejerna fortsatte att sjunga lite sånger med sångpåsen, William han leker med bilar, vilken överraskning. Det hade han tydligen gjort på förskolan idag också. Alla hade gått in för att ha miniröris, men William hade tydligen lekt med bilar. De hade också besökt 5 årsavdelningen idag och vad hade William gjort där? Jo, lekt med bilar :)

 


Emma ville prova att hålla lite i Nova, men som jag skrev tidigare så var bebis inte ett dugg samarbetsvillig. Det skulle bara skrikas.

 


När det vad midagsdags så hade jag en barnstol för lite (vi letar för glatta livet efter en tripp trapp på blocket, men alla försvinner så snabt). Jag hade tänkt att William skulle sitta i mitt knä först, men han kröp upp och satte sig där jag hade dukat till Emma och ville sitta där. Jag dukade då upp til honom bredvid mig så fick han sitta på en stor stol. Han nästan försvann under bordet, men han satt fint hela middagen iaf.

   


William började denna dag med att ramla ur sängen inatt. Det är tydligen dags att sätta på en skyddsbräda. Det borde finnas för en billig penning på IKEA hoppas jag. Vill ju inte att det ska bli en vana för stackarn. Det är ju bara ett fall på 1 dm och en matta under, så han blev nog mest förvånad inatt. Han sov riktigt oroligt inatt. Han vaknade och gnällde för första gången på över en månad. Stackarn kanske hade någon mardröm.


William verkade vara jättetrött efter förskolan idag, det var mycket skrik, gråt och tjat om bilar och bära. Det gjorde ju inte att han kom så väldigt bra överens med Vilma när hon var här, men jag har sett dem vara värre. Det blev lite skrik och kiv ibland men på det stora hela så tyckte de nog att det var roligt. Så svårt var det nog inte att ha 4 barn heller, men att göra det helt själv varje dag, det vet jag inte. Jag förstår då verkligen inte hur de får ihop vardagen på Familjen annorlunda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards