Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Vårstädning etapp 1/6

Av Lisa Sund - 25 mars 2012 19:18

Att vårstäda är aldrig roligt så jag tänkte att vi delar upp husets alla rum i 6 delar och gör en del varje helg i 6 veckor framöver. Idag blev det badrummet uppe och hallen som vi gjorde. Det skurades i minsta lilla skrymsle och vrå. Förutom fönsterputs för det gör vi nog på alla fönster samtidigt.


Medan vi höll på att städa så var William på övervåningen tillsammans med oss. Han är väl medveten att han bara får ha napparna i sängen så han gjorde en liten kompromiss när han lekte på sitt rum och vi städade. Han lekte i sängen med napp i mun. Ja, vad ska man säga? Han gjorde ju egentligen inte fel, han hade napparna i sängen :)


 


Nova envisas att suga på både tumme och fingrar mer och mer, det verkar inte gå att göra någonting åt det. Jag hade hoppas på att det fanns en universallösning som gjorde att hon istället tog napp, eller slutade iaf av någon anledning.


Sedan var det ju våffeldagen idag. Vi passade på att knata ner till grannarna och åt en härligt våffelmiddag. William var lite skeptisk först, men när han väl fick smak på sylt och grädde så gled våfflorna ner de med. På något vis så blir han alltid så speedad när han är med Vilma också. Han går verkligen på högvarv när han är inomhus med henne, utomhus brukar gå bra.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards