Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Why bother going?

Av Lisa Sund - 2 mars 2012 23:11

William vaknade tidigt igen 05.30, men han var jätte grining så han var relativt lätt att natta igen. Han grät ett litet tag men somnade fort därefter, sedan vaknade han inte förrän 7.45 Vid frukosten så blev jag störd av Anders som ville att jag skulle hitta ett busskort, medan jag gick runt i köket och letade så fick William tag i leverpastejsburken. När jag tittade dit igen satt han och åt direkt ur burken och tittade på mig och sa mmmmm :)


Sen var det dags för öppnis igen, fick sällskap på väg dit av Vilma och hennes mamma. Sen var det gamla vanliga, folk kommer dit i grupper, en del verkade ha bestämt träff där också. Jag provade att hälsa på några och fick inget svar tillbaka, kan iofs ha missat att jag sa nåt men om inte ... Anledningen till att jag ville gå på öppnis är ju för att man inte får någon mammagrupp vid andra barnet och det skulle vara ett bra ställe att träffa nya grannar och folk med barn i samma ålder. Givetvis är det också för Williams skull att träffa kompisar och få sjunga lite. Dock tycker ju varken jag eller William om sångsamlingen. Den är inte ett dugg inspirerande och inte ens 4-5 åringarna ser särskilt engagerade ut. Om det ska fortsätta såhär kan jag lika gärna gå hem till en kompis och he en lekdate istället. William får nog ut precis lika mycket utav det.


Det har gått bra med barnen ensam hela kvällen. Vilma kom över och lekte lite på eftermiddagen också. Dock var båda barnen mycket trötta, så de kom inte överens så bra, men de är söta iaf :)


Fick köra Anders till tåget idag, har bara gått två månader än men ujj vad man hinner glömma bilkörandet fort. Jag var inte lika nervös som förut, men jag kännde hur mycket nybörjare jag var.

 
 
Ingen bild

Viktoria

5 mars 2012 21:35

Kom till Heidenstam och lek med mig och Maja på fredagar ist :D

Lisa Sund

6 mars 2012 20:45

Ja det låter som ett bättre alternativ, så fort jag får tillbaka min bil :) Å när grannen inte jobbar förstås, då blir det lekdate med Vilma ist :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards