Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Blåbär

Av Lisa Sund - 17 juli 2012 21:28

Idag fick Nova smaka blåbär för första gången. Eller, ja det blev blåbärspuré. Det smaskades som bara 17. Hon var lite skeptisk i början, säkerligen för att hon fått fisk till lunch, vilket hon inte alls tyckte om. Efter första tuggan så ville hon ha mer, och gärna hålla i skeden själv också.

 

   

 

Anna och jag tog en extra lång promenad idag. Vi ville gå till lekplatsen som är längst bort men det tar egentligen bara 15 minuter dit så vi fick gå lite slingerikrokar för att få ihop en halvtimme innan vi stannade och lekte lite. Sedan så joggade och sprang vi sista biten hem. Nu är man riktigt stolt över sig själv. Det börjar verkligen ge resultat, jag har väl inte märkt så mycket på kläder än men jag har iaf gått ner ett halvt kilo i veckan och detär bra för att vara jag. Snart är jag nere där jag var innan Nova kom.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

18 juli 2012 07:58

Jag känner att blåbär blev en underbar upplevelse. Toppen att 2 lyckoblåbärs bilder kom med.

Vad ni är duktiga & idoga med era gymnpass.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards