Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Mina tapeter :(

Av Lisa Sund - 11 juli 2012 21:39

Jag är helt säker på att det är en konspiration, vi har ju bara bott i huset i ett drygt år och redan så har tapeterna vi har på i stort sett alla väggar både uppe och nere utgått :( Det måste vara för att Anders och Goobi ville måla den nya väggen och jag hade ställt in mig på att tapetsera för att den skulle smälta in mer. Aja, jag får väl ställa in mig på en målad vägg istället. Tydligen så brukar de behålla tapeter 5 år efter att de utgått men just dessa behöll de bara i 1 år naturligtvis. Den som är så vanlig, alla har ju någon variant av den hemma. Nä, jag är inte bitter :)

 

Hur som helst så är väggen klar och på plats. Det är spacklat och nästan färdigslipat. Färgen är köpt så det är bara att sätta igång och kladda imorgon. Jag kommer säkert vara butter ända fram tills alla lister är på plats och jag får se helheten. Kanske till och med tills tv:n är på plats.

 

Nova var också med när det slipades idag. William blev inte glad när hon fick låna hans hörselskydd, ujj vad det gnälldes då. Nova vekade tycka det var jätte kul att ha dem på sig och skrattade så fort man tittade på henne. Hon verkade inte besvärad av dem, hon var väl glad att hon slapp Williams gnäll för ett tag. William fick låna Goobis skydd istället.

 

 

 

Nova har kommit riktigt långt med smakportionerna nu. Hon får gröt av Anders varje morgon och idag fick hon lite najs och potatispuré till lunch och lite ris och fruktmos till middag. Hon fullkommligt älskar att få saker i munnen. Hon skriker när man äter lite själv och inte matar henne tillräckligt fort. Hon gapar långt innan skeden är framme, gapar så stort och fint.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

12 juli 2012 08:15

Klart elände med tapeter, men positiva tankar hjälper.
Otroligt att ni hinner med "platsplanering", för fint lekskåp i hall.

Vad bra att NOVA verkar klarar all mat ni prövar.

Vad kul att vi träffas HELA familjen vid Novas dop.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards