Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

"Ogglass"

Av Lisa Sund - 1 juli 2012 21:04

Idag fick vi besök av Anders f.d kollega Patrik och hans familj. Douglas ("Ogglass") som är dryga halvåret äldre än William var lite blyg i början, är väl inte så konstigt när man åkt bil så långt och sedan är i ett vilt främmande hus. Men efter att vi fått lite mat i magen så kom grabbarna igång. Jag har nog aldrig sett William leka så bra med någon. De verkade ha jätte kul tillsammans. Det var inte så mycket kiv och tjafs som det kan vara med min lilla dramaqueen utan de kom så bra överens. Kanske såg han upp till Douglas för att han är äldre, de är ju de äldre pojkarna på förskolan som han pratar mest om. Hur som helst hade både vi föräldrar och barnen en superdag. Nova var med på ett hörn hon med, hon var helt lyrisk över att få ligga mitt bland så många leksaker, och hade fullt upp att ta sig till nästa sak som hon spanat in sig på.

 

     

 

Under lunchen så satte Anders en bit av steken i halsen och den ville inte riktigt komma upp igen. Jag både dunkade honom i ryggen och försökte göra heimlich. Han vill aldrig göra om det igen säger han och det kan man ju förstå. Vi får hoppas att vi får slippa sånt framöver.

 

Jag passade på att ge Nova sin första majskrok idag också. Hon verkade riktigt nyfiken och mumsade i sig den glatt. Storebror fick också en majskrok vilket han goffade i sig ganska snabbt, sedan ville ju han ha Novas krok också. Han var inte glad att hon hade något och inte han. Men efter lite förklaring så nöjde han sig iaf och hon fick fortsätta mumsa på sin majskrok.

 

     

 

 

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

3 juli 2012 07:58

Fantastiskt NOVA INBJUDAN med band blommor.

Ni har härliga upplevelser med barnen varje dag & vad som än händer har ni ork, men det är ju så fina barn ni har. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards