Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Feberkramp igen

Av Lisa Sund - 21 juni 2012 17:55

Så var det dags för William att få feber igen. Han vaknade inatt och var jätte varm, sedan har han haft feber nästan hela dagen och gått runt på alvedon och ipren. Han fick en i morse och sedan satt han i mitt knä och tittade på Pingu på datorn och helt plötsligtså ryckte han till igen. Han hade då kallsvettats lite för han hade tyckt det var skönt när jag höll mina händer över hans för han var så kall. Men muskelryckningarna tycker han verkligen inte om. Han började gråta på en gång och ville att mamma skulle hjälpa. Man känner sig verkligen maktlös då. Han fick glass till lunch idag och har fått gå med nappen nästan hela dagen. Man vet ju hur mycket man förstör när man gör undantag på saker, men man tycker ju så synd om honom.

 

Nova verkar ha klarat sig än så länge, men man vet ju aldrig vad som kommer sen. Nova var med Anna och mig till Gränby idag. Verkligen sjukt mycket folk, men det är väl inte så konstigt eftersom det är midsommarafton imorgon. Vi får se om vi kommer iväg till Dalarna. Det är inte snöllt mot någon att åka med en febrig kille, särskilt om det är förstadiet till vattkoppor. Det verkar gå nu på förskolan och är det vattkoppor han har fått så borde de visa sig imorgon.

 

Jag passade på att köpa en liten midsommarpresent till William, en sorts inverterad pärlplatta. Han tyckte den var jätte rolig. Han satte "bollar" på nallens byxor och nallens näsa. Riktigt härligt pedagogisk leksak.

 

   

 

Sedan hjälpte han också pappa att laga barnvagnen som gått sönder. Innerslangen i ena däcket hade fått pyspunka så det däcket var helt platt. Men det fixade pappa och William lätt, och det var noga att William skulle skruva och inte pappa.

 

   

 

Nova tar sig nu flera meter längs golvet och är aldrig där man lämnade henne. Det är verkligen dags att barnsäkra på bebisnivå nu. Hon är speciellt road av plastpåsar och andra saker som prasslar.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

22 juni 2012 08:19

Febriga & krampande barn lider man verkligen med, för man känner sig så hjälplös.
Tänk två upptäckarbarn, roligt men intensivt, för man måste vara med hela tiden.
SKÖN MIDSOMMAR, försök njuta lite
KRRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards