Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Hård Rocks bebis!

Av Lisa Sund - 19 juni 2012 18:10

William hade sinvärsta natt på länge. Han var vaken fram till nästan klockan 2. Stackars pappa fick sköta det för jag somnade som en stock i allt oljud. Man känner sig hemsk när man säger att han inte får sova hos oss men man vill ju fortfarande att han ska lära sig sova i sin säng och tycka om det. Då är det ju lättast att köra redan från början. Novas natt var väl något bättre, hon vaknade kanske 3 gånger men somnade om direkt efter. Hon verkar ha någon sorts tillväxt period just nu då hon vill ha riktigt mycket mat runt 23 tiden, jag verkar inte riktigt ha nog just då för hon verkar inte riktigt nöjd.

 

Vi testade lite citron idag till middagen på Nova. Vi trode alla att hon skulle få en surhetsreaktion som en själv brukar reagera. Men det bidde inte någon min alls. Hon var jätte nyfiken igen på att få in någonting i munnen, skeden var mycket spännande.

 


 

 

Vi var in till Uppsala och handlade lite. Vi hade lite slut på en del basvaror som vi passade på att fylla på. Vi fick ju Linas matkasse igår så vi har ju några middagar färdigplanerade. När vi åkte inne i stan så tyckte Nova att det var allt annat än roligt att sitta i bilen. Då tesyade Anders att höja musiken på radion, det var ACDC, Thunderstruck. Nova tystnade på en gång. Hon verkade jätte nyfiken, och undrade vart ljudet kom ifrån. Vi blev iaf glada får det var en nöjd bebis som inte skrek. Det funkade en gång till på vägen hem, när hon inte ville vara med och sitta fastspänd i stolen. Denna gång var det en ännu tyngre hård rockslåt.

 

Det är så härligt att ha pappa Anders hemma om dagarna. Även om han sitter vid datorn och jobbar mycket så har vi honom hemma iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards