Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Måndag Zzzz...

Av Lisa Sund - 18 juni 2012 20:45

Jag som brukar ha som mest energi på måndagar eftersom jag oftast fått sovmornar under helgen. Men idag så har jag varit trött nästanhela dagen. Riktigt riktigt trött, jag somnade nästan när jag satt i sängen och pillade lite på datorn tidigare idag. Mycket beror det säkert på att Nova har haft ett par usla nätter, det kan vara majsen som spökar. Jag gav inte Nova någon smakportion idag, för att se hur hon sover inatt. Så får det bli någon ny härlig smak imorgon, troligtvis potatis. Vi får hoppas att Nova inte är som jag som bebis, en som inte tål någonting. Det kan förståss bara vara en tillfällighet, eftersom hon inte fått några utslag någonstans utan bara skrek hejdlöst halva natten.


Vi har också hårdtränat William med kalsongerna ett par dagar. Eller, ja när jag kommer ihåg att sätta på kalsonger. Han börjar bli duktigare på att säga byta blöja efter han bajsat i blöjan och han säger till ibland att det är dags att gå på pottan, men oftast är det redan för sent då. Så vi har haft en hel del pölar på golvet idag.


Vi åkte till banken och öppnade lite nya sparkonton och fick igång lite fina överföringar till våra konton så att vi äntligen kan börja spara lite pengar också. Bättre sent än aldrig. 


Än så länge har Nova sovit ok. Hon fick lägga sig vid 18 som vanligt men somnade väl inte förrän 18.30 Hon låg och jollrade i sängen, som sedan övergick till lite gnäll och till slut blev det tyst. William fick lägga sig vid 19.00 och så har Nova vaknat en gång och fått mat igen. Hon har smågnällt lite i sömnen, men än så länge är denna natt 1000 ggr bättre än gårdagens natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards