Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Tandis och Grönan

Av Lisa Sund - 14 juni 2012 22:34

Anders gick upp med barnen i morse, skönt för Novahade vaknat varannan timme och ville ha mat, hela natten. Det var skönt att få sova någon timme ostört. Sedan fick vi homedelivery på William igen från förskolan. Eftersom han skulle iväg till tandläkaren så skulle jag ändå hämta honom tidigare men jag ville att han skulle få sin timmes nap för att jag visste att det skulle bli sent idag. Anna, jag och Nova var ute på en liten powerwalk när William kom hem, så vi hann med lite träning idag också. Sedan blev det lite lunch och så en liten nap.


Vid klockan 13 bar det av mot tandläkaren. Vi var ruskit tidiga och trode vi skulle få vänta länge. Men efter att vi anmält oss på en dator så blev vi uppropade strax efteråt. Vi hade försökt öva lite på att gapa stort innan men sen vet man aldrig hur det blir ändå. Hon var inte så barnvänlig tandläkaren, hon började bara ställa frågor till mig på en gång, hon presenterade sig inte ens. När det sedan var dags att gapa så var han jätte duktig och gapade stort, dock var han ju blyg också så han tittde net i knät samtidigt och då är det svårt att se några tänder. Jag fick hålla upp läppen lite och allt verkade se bra ut. Det var ju egentligen ingen undersökning nu utan bara enlite kontroll. Han fick iaf en tandborste och en liten gnuggis.


 


När vi kom hem var det bara att plocka upp pappa och köra iväg mot Grönalund. Det var sommaravslutning på Anders jobb så vi blev bjudna på inträde, mat och åkband. Vi började lite enkelt med farfarsbilarna och det var roligt tyckte William. Han kunde snurra på rattarna och titta på de fina blommorna. Han fick också se ett nyckelpigetåg och blev jättenyfiken på det.


   



Efter det så hittade vi ett tåg som man kunde åka, som inte verkade läskit. Det tyckte William var jättekul. Han skrattade när tåget åkte i kurvorna.


 


Sedan träffade vi på några maskotar som jag inte har någon aning om vad de skulle föreställa. Kanske apor eller björnar. Hur som helt så ville tjejmaskoten hålla i Nova, det gick så fint så. Nova var nyfiken och började pilla på maskoten. Då ville pojkmaskoten hålla i William, men det var inte lika acepterat.


     


Nu hade William tjatat ganska länge att få åka "bicka biga tåget". Jag hade skjutit upp det lite för att den verkade i det vildaste laget, men pappa och William tyckte att det var dags. Den var alldeles för läskig visade det sig. Efter första varvet så sa han "inte åka bicka biga" flera flera gånger. Men åkturen var tre varv så det var bara att prata lugnande med honom. Jag höll också för ögonen på honom och det verkade fungera ganska bra. När åkturen var slut var han lika glad igen men vi pratade lite om att Nyckelpigan var läskig.


 


Efter det så höll vi oss till säkra kort. Det blev elefanterna ("åka fanten") om och om igen. Dom tyckte han om, de var lagom hastighet men ändå lite pirr i magen.


 



 

Nova var nog lite sur för att hon inte fick åka några karuceller. Eller så var hon bara allmänt sur, hon såg söt ut iaf, när hon satt och gjorde gnäll ljud. Vi hade iaf en toppendag på Grönan. William verkade nöjd och somnade så fort han kom ner i sängen. Nova var väldigt uppe i varn´v och ville vara uppe mer och busa.


 




 
 
Molly

Molly

15 juni 2012 15:48

Åh, vad härligt att se bilder från Grönalund. Det påminner mig om när jag var med min före detta klass till Grönalund på en klassresa. Ah, det glömmer jag aldrig bort. Det kommer vara ett minne för livet. Och dom där utklädda "grejerna" träffade jag och tre andra kompisar till mig när vi gick runt. Tog även massor av kort med dem! :-)

http://mollyymariaaa.bloggplatsen.se

Lisa Sund

15 juni 2012 18:40

Ja jag fick verkligen tillbaka en massa minnen från när jag själv var där med mina systrar och föräldrar. Får hoppas att även mina barn får en massa härliga minnen därifrån :)

Kul att du kikade in på bloggen :)

Stor kram //Lisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards