Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Titta bebis!

Av Lisa Sund - 12 juni 2012 18:33

William somv väl inte riktigt lika bra som han skulle igårkväll. Jag tror han hörde pappa och Vilmas pappa där nere och ville gå ner till dom. Han gick upp väldigt många gånger och ville sova i alla sängar utom sin egen. Till slut så slutade fotbollen och då fick pappa ta över. Han somnade väl ganska fort efter det. Vi får hoppas att han somnar bättre inatt. Han tog ju en ordentlig sovmorgon eftersom han var vaken så mycket längre igårkväll, jag gick in och väckte honom vid 8.20 Så egentligen kanske man inte ska klaga, fast Nova var ju vaken tidigare förståss.


Efter att vi lämnat William på förskolan så gick vi hem och tränade lite. Anna körde på spinning cykeln och jag körde på crosstrainern. Äntligen har vi kommit igång, vi började lite smått igår med en rask promenad på 30 minuter. Man kände sig rätt duktig efter ett 30 minuters pass på cross trainern också. Vi får hoppas att vi håller motivationen uppe länge så det hinner börja hända något innan man blir en soffpotatis igen.


Jag passade också på att ta ner alla ballonger från taket och från dörrarna idag. Det var dags för det, nu har vi nog kalasat färdigt på ett tag. När William kom hem så var det första han såg ett helt hav med ballonger. Dettrode jag han skulle tycka var jätte skoj, han lekte i kanske en minut. Men när Anna och jag satte igång och leka också, ja då var det desto roligare. Nova hasade iväg til en ballong hon med och började gnaga.


 


Efter att pappa kom hem så fick Nova syn på sig självi hallspegeln. Det var en mycket intressant bebis tyckte Nova, fram tills William kom och gav henne sin napp, då var nappen mer intressant.


   


Just nu ligger jag i sängen och försöker planera inför torsdag. Jag tyckte det var mycket att göra redan innan men nu har vi bokat in ett besök hos en fotograf också, på morgonen. På eftermiddagen ska William till tandläkaren för första gången och efter det ska vi på sommarfest med Anders jobb på Grönalund. Det blir en hektisk dag, men vi ska nog lösa det på något sätt.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

12 juni 2012 22:43

Härligt att ni har börjat motionera lite tillsammans för då sporrar ni varandra.
Tänk vad det händer mycket med barnen under en dag, sovmorgon, Nova & spegeln, balongerna + skratt & glädje

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards