Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Nova ålar

Av Lisa Sund - 11 juni 2012 21:17

Idag har det hänt mycket, trots att jag i huvudet tänkte tidigare idag att det blir nog svårt att få ihop till någonting intressant att skriva om på bloggen idag. Vi började med att måla två varv till i Novas nya rum, så nu är det äntligen klart. Det gick relativt bra att dra bort tejpen och det är inte mycket som behövs bättrs på. Vi behöver köpa en tunn liten pensel som kan göra lite finlir med färgen som inte riktigt hamnat där den skulle. Det blev riktigt fint och äntligen fick Anna ett litet eget krypin. Där kan hon bo tills jag är redo att släppa taget om min bebis :) Jag var inte riktigt redo när William flyttade ut, så Nova får nog stanna lite längre hos mig.


 


Tidigare idag så lade jag Nova i babygymmet som stog bakom soffan och satt och slötittade lite på tv. Helt plötsligt så hörde jag något dunka i golvet, det var Nova som hade tagit sig helt och hållet ur gymmet och hasat sig fram till ett par plastbananer. Nu börjar det hända saker här, hon är som en målsökande missil och är mycket mer nöjd nu när hon själv kan ta sig fram dit hon vill. Nu gäller det bara att ha full koll, för hon verkar ha en förkärlek till sladdar precis som storebror.


     


Jag lyckades få lite ålande på video också. Dags att börja städa lite oftare också kanske, nu när man kommer ha en bebis stykandes längs golvet.



 


 

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

12 juni 2012 07:52

Läckra färger i Novas & Annas rum.
Vilken DUKTIG NOVA, vad hon utvecklas snabbt.
Roligt & bra att du hela tiden HINNER MED, duktigt LISA

 
fjotiwzzbabe

fjotiwzzbabe

12 juni 2012 18:42

never stop åla its the mening of life

http://skåne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards