Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Ny bil :)

Av Lisa Sund - 10 juni 2012 19:04

Snart iaf, det blir en mörkgrå Ford s-max. Nu när jag äntligen är van att köra Skodan så är det dags att byta upp sig. Vi börjar känna att vi växer ur bilen och den börjar bli lite sliten. Både vinter och sommardäck är slitna och behöver troligtvis bytas ut och så är det ju dags för kammremsbyte också, vilket inte är helt gratis. Så tidpunkten är ypperlig för att byta bil, nu när man också fått tillbaka på skatten. Jag provkörde den lite idag och det gick ganska bra. Det är alltid lite läskigt att köra en ny bil och särskilt en så stor bil, men det gick över förväntan. Den kändes inte så stor som den egentligen är. Vi åkte egentligen till bilfirman för att titta på en stor Toyota buss, men Anders hade några fler bilar som han också ville titta på, Forden en av dem. Vi började att titta på Forden och både Anders och jag kände att den här vill vinog ha. Den kändes mer ny, det var en -08. Det fanns iofs 7 säten i bussen men de två sista sätena tog upp mycket av bagage utrymmet så man skulle säkerligen plocka bort dem ändå, och då kan man lika gärna köpa en 5 sitsig bil.


Det är extra spännande att köpa bil nu för det kommer att bli min första bil. Jag har kört bilar tidigare men de har alltid stått på killen i förhållandet eftersom jag egentligen inte varit ett dugg intresserad av att ha en bil, men nu när vi bor här ute så behöver jag verkligen en.


Vi testkörde bilen genom att köra hem och äta lite lunch och sedan packa in hela familjen och köra tillbaka igen. Barnvagnen går att ställa in utan att fälla ihop den, det var ju riktigt trevligt. När vi kom tillbaka till bilfirman så började Anders prata affärer och det gick bra så vi kommer att få den nya bilen på fredag. Vi skulle få 35 000 för våran Skoda och det kommer att täcka lånet på den bilen, så det är skönt att den affären också gick bra.


Efter det så åkte vi och köpte lite mer vitfärg så vi kan måla sista lagret i Novas nya rum. Det har dragit ut lite på tiden men det blir så när man har mycket att göra. Det blev inget måleri idag för vi var så slut när vi kom hem allihopa. Vi fortsatte till IKEA efter färgaffären för att köpa en gästsäng, alltid bra att ha. Den hjälptes vi åt att skruva ihop när vi kom hem och William var med och skruvade med mejseln och stoppade i skruvar i hål. Han tycker det verkligen är superkul att vara med och skruva nya möbler.


Vilma och hennes pappa kom över på besök efter middagen och då blev det verkligen full håll-i-gång på 2 åringarna. Vi har fortfarande inte tagit ut Williams nya trehjuling så den cyklas det på flitigt här inne, det är lite skrovliga däck så det låter otroligt mycket, men kul har de. William och Anders var ner till Vilma och hennes pappa innan middagen också och troligtvis pratade om bilar. Nu sover William gott i sin säng och Nova ja, hon håller på att somna för andra gången.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

11 juni 2012 07:52

Hurra till er större bil & även till er x-säng. Vi älskar er alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards